Ahad, 6 Disember 2009

KB MALL RUNTUH! (picture)

Kb Mall runtuh??? terkejut saya dengar berita tu dari mulut abah bila dia balik dari kerja..saya tgh merancang untuk ke kb mall hari ni, nak berjumpa kawan sekolah, tapi tak teruskan niat tuh, sbb saja nak rehat2 kat rumah..

kemudian, sms dari kawan saya, Nurul masuk (nurul=coklat, saya=merah):

tqah duk mano?

kat rumah...bakpo?

oooo...ingatkan awak keluar dengan mr alien ke kb mall...

dop..duk rmh je..tak keluar pun..bakpo?

dengar kata kbmall runtuh..kat kawasan parking n depan..30 orang mati..uncle saya trus call ingat saya g kbmall..saya pun tringat ke awak..runsing saya awak lambat balas message..

terkejut saya 30 orang maut! terkejut sangat...

lepas tu, terus cari maklumat dalam forum cari jumpalah beberapa keping gambar ni:






source: forum cari


lepas dengar berita buletin utama, barulah tahu cerita sebenar...

rupanya pemandu kereta ni tak dapat nak hidupkan kereta..pastu ramai yang tolakkan...kemudian, kereta tu tiba2 terbabas, langgar kawasan bumbung kat parking tingkat tiga tu..
terus jatuh kat kawasan eskalator utama, kat depan..dekat dengan pintu masuk utama kbmall..

2 orang maut, dan 1 org cedera parah...yang maut pelajar kolej masterskill..berumur 18 dan 19 tahun...kbmall ni memang selalu ada pelajar kolej masterskill, sbb kolej tu bersebelahan je dengan kbmall..

itulah, ajal maut di tangan ALLAH...siapa sangka, dengan pergi jalan2 di kawasan pusat membeli-belah pun boleh menemui ajal..AL-FATIHAH..

bila dengar berita kbmall runtuh ni, saya ingatkan sebab gegaran dari kerja-kerja pembaikan jalan bersebelahan kbmall nih...

apa-apa pun, takziah kepada keluarga mangsa..

4 ulasan:

she_mah berkata...

mmg nasib baik kan.. :)
kadang2 kita kene ikut kata hati jgk.. ngeri jgk tgk kes2 camni.

Tanpa Nama berkata...

haha..mane cerita smpai 30 orang mati ni?isk2..tp mmg sgt mnakutkan bg yg mnyaksikan kjadian tu.huhu...rasa terbayang2 lagi keadaan tu.

Tanpa Nama berkata...

ishh serious ke kak? bhya gila nih, bru cdg nk p kbmall. ceh knon

mr.panda berkata...

heh. tapi dinding tu fail guno bato jah. wak la guno cerucuk besi.

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat