Khamis, 24 Disember 2009

pinjaman pelajaran selain PTPTN

Assalamualaikum.. =)

seperti yang saya ceritakan di sini, saya akan mengikuti Ijazah Sarjana Muda di dalam kursus Pengurusan Perkhidmatan Makanan..

yang menjadi masalah saya sekarang, iailah pinjaman pelajaran..nak harapkan Pa Ma, memang susah..yelah, cikgu..takdok le tinggi mana gajinya..hehe..

nak tanggung sendiri, den tok kijo lagi eh..nak harapkan suami, tak tau berapa tahun lagi baru ada suami..hehe..

pertama, untuk kursus diploma sebelum ni, saya ialah pelajar tajaan JPA..bolehke saya sambung biasiswa saya untuk ijazah tanpa buat permohonan rasmi pada bulan Mei nanti? saya dah cuba cari maklumat, tapi tak jumpa..

kedua, kalau saya tak dapat apa-apa tajaan, saya perlu untuk buat pinjaman untuk pembelajaran saya..selain PTPTN, pinjaman apa lagi yang sesuai? hati saya berat untuk tak ambik PTPTN..hehe..


kalau sape2 tau dan ada maklumat, sila kongsi ye.. =)

bye!


•.★*... ...*★.• •.★*... ...*★.• •.★*... ...*★.•

terima kasih kerana membaca entri di INI CERITA ATIQAH
jangan lupa untuk sertai contest HIDUP BERANI UNTUK GAGAL
=)

3 ulasan:

intanurulfateha berkata...

.da try MARA?

.nk sis buatkan nuffnang x?
.emel sis id n paswed blog
.then id n paswed nuffnang

intanurulfateha@gmail.com

-atiQah- berkata...

hehe..nak..nak!
nanti tqah email kat sis ye.. :-)

emm..tak cuba lagi MARA..sbb sebelum ni ada org ckp, kalau student UITM tak dapat nak apply Mara..emm, nanti nak cubalah.. :-)

juong berkata...

sama masalah, dulu masa diploma dpt biasiswa...tp dh xleh...pihak JPA cakap ramai lg tinggi dr aku!! ceh,,,hempehhhh...haha

kalo kos kritikal blh jer apply sambung JPA..bulan julai tahun hdpn...

kalau mara aku dh tanya, memang xprovide untuk degree lo IPTA..

konklusi aku pom tengah cari pinjaman selain PTPTN or biasiswa..
kalo xde gk, amek PTPTN jela
:(

http://juongjournal.blogspot.com

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat