Isnin, 4 Julai 2011

Loser!

Korang pernah mengalami situasi seperti ini:

korang minat sangat pada satu perkara tu. sangat minat. korang sanggup habiskan banyakkk duit untuk perkara yang korang minat tu. Tapi, walaupun korang minat tapi korang takde bakat untuk perkara tu. banyak kali korang cuba tapi tetap tak menjadi, tetap tak nampak korang berbakat untuk benda tu. berkali-kali, bertahun-tahun korang cuba tetap tak berbakat. apa korang rasa? loser kan?



itulah yang saya alami sekarang. saya minat sangat baking, minat sangat buat desserts.
tapi, walaupun saya minat, saya g kelas, saya habiskan byk masa dan duit untuk mencuba, apa yang saya buat tetap tak menjadi.


saya suka baking sejak dulu. dari sekolah menengah sampai sekarang saya cuba deco2 kek. tapi tak pernah menjadi cantik. berkali-kali saya cuba, bertahun-tahun saya cuba..tapi tak pernah menjadi.


saya cuba gunakan ilmu yang saya belajar di kelas-kelas yang saya pergi. tapi tetap tak menjadi. saya akui, saya tak berbakat, tangan tak berseni, 'tangan keras'..sedih sangat kan?


bila tengok orang lain buat, saya selalu fikir alangkah bestnya kalau saya sepandai itu. T_T



bye!



9 ulasan:

me suya berkata...

kj,
jgnlah rasa macam tu.
cuba lagi dan terus mencuba.. jgn putus asa k.. InsyaALLAh, u will find ur way nanti.. yang penting dun give up.Allah pun tak suka org yg mudah mengalah ni kan :)

raja intan sulphida binti raja sabarudin berkata...

saya dh view banyak hasil kerja awak kt blog, semuanya nampak bagus belaka. makna kesempurnaan bagi setiap orang adalah berbeza. bagi awak, mungkin masih belum berjaya, tetapi di mata org lain, awak sudah boleh dikira berjaya dalam bidang ini berbanding sesetengah orang yg baru nak mula. macam saya!

raja intan sulphida binti raja sabarudin berkata...

saya dh view banyak hasil kerja awak kt blog, semuanya nampak bagus belaka. makna kesempurnaan bagi setiap orang adalah berbeza. bagi awak, mungkin masih belum berjaya, tetapi di mata org lain, awak sudah boleh dikira berjaya dalam bidang ini berbanding sesetengah orang yg baru nak mula. macam saya!

myXuRa moHd sHukri berkata...

tqah dont be sad ok...tqah dah hebat lah siap leh amik tmpahan lagi..boleh earn income dh tuuu..sabar and teruskan usaha ok!

sy la bukan org lain..hehe berkata...

usaha tangga kejayaan..

-atiQah- berkata...

suya: hehehe terima kasih suya..
tulah, kena mencuba n terus mencuba..hrp2 oghe xputus asa, walaupun kdg2 rjn rasa nak putus asa..hehe..

-atiQah- berkata...

raja: hehehehehe terima kasih.. :) hasil kerja raja cantiklah..itulah, tqah tringin nak buat yg mcm raja buat..dh byk x buat, tapi tak menjadi2.. :(

-atiQah- berkata...

mai: terima kasih byk2..oghe mmg minat bidang ni..insyaAllah lps belajar pun terus nak tumpu ke bidang ni.. :)

-atiQah- berkata...

amboi sy bukan org lain..hehehe..teha ni.. :P

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat