Selasa, 12 Julai 2011

Kerana Bersih 2.0, saya panas hati dengan seorang blogger popular


Tadi saya ada baca satu entri blogger popular menyumpah-nyumpah melayu sebab join demostrasi Bersih 2.0. .pastu saya pun join la komen dalam fb beliau. saya cuma cakap:

Bukan ke bersih cuma buat tuntutan bersih untuk pilihanrayakan? salah ke tuntutan tu? cuma yang salah cara rakyat kita, membuat perhimpunan yang dilarang..

pastukan, si blogger popular dgn kawannya terus tempelak saya, cakap baca ke tak tuntutan tu? tau ke tak...


ishhh..panas hati betul saya. saya geram betul dengan orang yang perasan bagus ni. ingat dia sorang yang pandai? ingat dia sorang yang boleh membaca? dia sorang yang ambik tau hal negara?


panas hati dengan orang yang perasan *bijak* macam ni.. pandangan dan pendapat dia je yang betul. orang yang tak sekepala cakap apa-apa pun salah. sebab terlampau 'bijak' sampaikan bangsa sendiri disumpah, dimaki..sebab terlampau 'bijak' demostrasi, perhimpunan sahaja dikatakan rusuhan.


eiiii...sakit hati! hormatilah pandangan orang lain. maki-maki orang, menyumpah orang, satu hari nanti perkara tu akan berbalik kat kita sendiri. beringatlah.


(bukan tak puas hati dengan bersih, juga bukan terhadap kerajaan..tapi terhadap orang yang pandai maki hamun dan perasan pandai dan bijak!


oh ya, kalau baik hati untuk dermakan 20sen untuk saya, klik sini ya. :) terima kasih..

bye!

4 ulasan:

Nazz@Purple berkata...

masing2 ade pandangan masing2kan..tp harus hormat pandangan org lain jgk..kan..kan..

Adiermi O'mida berkata...

isu tgh hot..mmg ade yg tgh membuak2. sbg org yg berilmu..fikirlah scr rasional..

sy tlng awak klik!

she_mah berkata...

biasalah tu tqah, dua2 pihak mmg ada sesetengah yang emo. betul kata tqah tu, cara mereka salah, kalau wat kat stadium je,kan senang. tak payah menyusahkan 1 kl dengan menutup premis2 perniagaan yang ada disekeliling :)

ahsfantasy24 berkata...

abaikan yg ngek tu kak..
klw mntak elok2 org xlyan,
xley nk mrah la klw org wt dmnstrsi..

sal tuntutan tu, ok jek..
buka nk sruh bogel kn? nk bersihkan
proses pilihanraya 'klw' ade kkotoran.

klw nmpak ngt takot tu, kte pn da pham
da kn knapa die xlyan kte :)

Jom Jenguk:
Kamu Melayu? Apa kamu tak sayangkan bangsa? Tak cintakan Bahasa? Tak terfikirkah tentang anak-anak kampung? Jangan pentingkan diri sendiri! Jangan hina dan perlekeh bahasa kita!

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat