Sabtu, 2 Januari 2010

kenapa perempuan sekarang tak tau malu?

saya tertekan. amat-amat tertekan. walaupun tak ada kaitan dengan saya, dan biarkan orang nak buat apa, kerana saya bukannya terlalu sempurna untuk mengata orang, menghakimi orang, tetapi saya amat tertekan.. :-(

kenapa saya perlu menghadapi orang yang tak tau malu? perempuan. dengan selamba bercerita perkara-perkara pelik. dengan selamba bercerita tentang kegatalan dengan kekasih. dengan selamba bercerita tentang seks.. :-(

dulu, saya cuma fikir lelaki yang hanya akan selamba bercerita tentang seks. tetapi sekarang tak lagi.. :-( kenapa perempuan sekarang tak tau malu?

saya hairan, kemana perginya maruah perempuan-perempuan sekarang? saya bukannya baik, saya bukannya sempurna, tapi bagi saya perempuan harus ada perasaan malu..

amat tertekan. Ya Allah..bantulah aku..tolonglah aku..macam mana aku harus menghadapi perasaan ini? perasaan berhadapan dengan orang sebegini?

•.★*... ...*★.• •.★*... ...*★.• •.★*... ...*★.•

terima kasih kerana membaca entri di blog ini..
(^_^)v

jangan lupa untuk sertai contest HIDUP BERANI UNTUK GAGAL
=)

5 ulasan:

irahehe berkata...

nmpk tjuk trus klik blog tikah
amat teruje tgok tjuk tue,hihi~
yeaah..perempuan skang mkin berani..
dh xde prasaan malu dah..tpi sesetgh jer la,bukn semua..hehe

M O N I C A berkata...

errr..saya tahu malu..:)

ekin berkata...

em.. entah.. cara hidup diorang kot??
huhu

mamarempit berkata...

susah nk diluahkan perasaan cam ni kan....

kalo kite perkatakan...org kata kite tunjuk alim....

tp bile kt tk tegor...kite rase bersalah....

tp sume ni bgantung pada didikan ibu bapa sedari kecil....

contoh paling ketara dari pemerhatian saya: anak gadis yg masih berada disekolah rendah....ibu bapa sekarang...hanya membiarkan saja perlakuan / pakaian anak2 mereka tanpa mereka sedari....apa yg mereka pakai itulah yg akan dipraktikkan bila mereka menginjak dewasa....alasan ibu bapa skarang ..biarlah....budak kecik...bukan tau ape....

itulah ALASAN yg sering diberikan....

p/s : saya juga sakit mata dengan pakaian anak sedara....nk ditegur..ibu bapa mereka juga tk penah mendidik anak2 mereka menutup aurat...sebab...mereka sendiri tidak berbuat demikian....itulah puncanya....

Buluh yang sukar dilentur....

sedangkan hati kite merintih untuk menegor mereka....kan

maaf jika komen ini terlalu panjang

Ameer berkata...

kesian org ppuan yg baik mcm awk...akibat seekor kerbau bawa lumpur, habis smua terpalit..nak buat mcamana lagi, dah nasib korag ppuan..

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat