Sabtu, 11 Jun 2011

My Friend's Wedding

Tahniah Syuhada! sudah 7 hari bergelar PUAN. tanggal 4/6/2011, kawan sekelas ketika tingkatan dan 5 selamat diijabkabul dgn pilihan hati dia. hehehe.. tahniah! :)



Syuhada ni kira satu genglah dengan saya ketika sekolah dulu. geng ZATI, IENA, NISAH, SUE, dan EILI...Syuhada kawan baik dengan Iena. bila masing-masing sambung belajar, kami jarang berjumpa, sebab sibuk dengan hal masing-masing..tapi tetap ingatan di hati takkan lupus, kan?



saya ke kenduri Ada bersama-sama family. keluarga Ada kenal keluarga saya. Syuhada dulu datang tusyen kimia ke rumah saya. cuma saya, iena, ada n few friends. tapi dah lupa sape, sbb yang kekal dari awal pembelajaran hingga akhir cuma iena dan syuhada.



dalam pukul 3 petang kami sampai kenduri Ada, kemudian makan-makan. barulah naik rumah nak cari pengantin. tapi Syuhada ada dalam bilik, tengah mekap sebab baru lepas solat. ramai kawan-kawan Syuhada menunggu luar bilik nak jumpa Ada. tapi saya dengan muka tak malunya, bersama umi dan adik sesuka hati je masuk bilik Ada. nak tengok Ada dimekapkan.

umi dan syuhada.



nak tau apa perasaan saya bila tengok Syuhada? sayu! hahaha! siyes tiba2 rasa sebak.. :P macamlah kita ni mak yang nak lepaskan anak pergi. tapi sekejap je, air mata tak mengalir pun..haha..tak dapat bayangkan saya time tengok sahabat-sahabat baik saya kahwin nanti, mesti saya yang terlebih terharu..hahaha.. :P



pastu perasaan tu bertukar kepada excited. excited tengok Syuhada dimekapkan, pakai tudung, pakai veil, pakai accessories yang dipakai dengan kebaya songket (apa ya namanya, lupa)..sangat excited! kemudian terus bergambar, kesian kawan-kawan Syuhada kat luar sebab saya curi masa pengantin. :P


bergambar di dalam bilik pengantin.



lepas tu kami keluar bilik, Syuhada terus duduk atas pelamin dengan suaminya. sangatttt sesuai! Syuhada super duper cantik, n suaminya good looking. sangat bertuah suami Ada! :) lepas tu saya dan umi pun sibuk bergambar dengan pengantin di pelamin. salam-salam cium pipi kemudian balik. hehe.

saya dan umi disamping Syuhada dan suami.



keesokannya, saya buat makan-makan di rumah. Yang seronoknya, Syuhada datang jugak! hehe..kemudian kami dengan syuhada bercerita, persiapan yang dia lakukan untuk kahwin dan macam-macam cerita lagi.






ketika dia bercerita, tiba-tiba saya rasa perasaannya sama seperti ketika kami pakai baju kurung putih berkain biru di atas. bergosip, bercerita, bertukar pendapat di dalam kelas. I miss that moment very much! :'(




Selamat Pengantin Baru Syuhada! semoga bahagia ke akhir hayat, dirahmati olehNYA selalu. semoga menjadi isteri yang solehah, bersama suami yang soleh dan dikurniakan anak-anak yang soleh dan solehah, Amin! :)


p/s: tak sabar nak tnggu saat iena pula.. ;-)



6 ulasan:

Nini Hartini berkata...

zaman persekolahan mmg best :)

teringat pula ms akak kawen, bff akk balik awal sbb sedih tgk akk dgn suami. hihi..sian dia.

Mama Zharfan berkata...

salam dik
u tanya psl camera dslr ker?
i beli kat UK--i beli yg paling basic/paling murah punya, brand Sony
kat msia, brand sony tak famous, brand nikom+canon ajer kalau kat msia ni :)

me suya berkata...

Kj.. suya tunggu kenduri KJ~

-atiQah- berkata...

kak nini:
hehehe...rasanya tqah nanti mcm tu jgk time kawan baik tqah kawin nanti..hehehe.. (mmg jns sentimental) :P

-atiQah- berkata...

MZ:
terima kasih kak! :)

-atiQah- berkata...

suya:
haha..jgn tnyo org xkijo ni suya..kalu kijo lain kiro, bleh ckp hal2 kawin ni.. :P

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat