Isnin, 27 Julai 2009

adakah saya seorang yang terlampau sensitif??

semua orang tahu ttg abg H kan?? sejak saya praktikal di Husm, saya yg sensitif ni bertambah lagi sensitifnya..

sekarang, saya sudah bertukar ke bahagian penyediaan..hari tu bahagian sajian..sekarang ni dah bertukar ke bahagian lain, jadi perlu masak2 utk pesakit..

bos kat bahagian tu ada 2 org, sorang laki muda dan seorang kakak yg sudah berumur..

masalah sekarang, saya rasakan yg bos yg muda tu xhiraukan saya..
cthnya,

::masa dlm kumpulan saya ada bertanya soalan, tp dia xjwb pun..

::kalau jumpa saya tgh jln, xpenah nak tegur mcm dia tegur kawan2 yg lain..padahal kwn2 saya yg lain pun hanya senyum je, sama mcm saya kalau terserempak dgn dia..

::dgn kwn saya, sibuk nak ajak belajar cara penerimaanlah, mcm2 lagi..tp dgn saya xpenah tunjuk pun mcm saya ni pelajar praktikal di sana..

::dia akan cari topik utk berckp2 dgn kwn saya, tp dgn saya mcm saya lgsung xwujud..kalau dgn kwn saya, siap usik mengusik lagi..huhu..

ok, mgkin ada org yg baca yg saya tulis di atas, cakap saya ni jeles..hehe..maafkan saya, bukan begitu mksud saya..perkara2 ni menyebabkan saya terfikir, berdosa ke jd org gemuk dan xcantik? jijik ke??

dan jgk buat saya fikir, tanpa kecantikan walaupun kite usaha kuat, kite xakan ke mana..maksud saya, di dalam perkara yg memerlukan kita berinteraksi dgn orang lain..

kalau difikirkan dgn cara yang normal, dgn cara yg rasional, mgkin bos saya itu xsengaja..biasalah, org sukakan kecantikan..yg plg cantik tu mesti mendapat perhatian..dan setiap org ada sifat pilih kasihnya..ada sikap suka dan xsukanya..jadi saya xperlu nak sensitif bagai..

tp, masalah yg plg besar adalah saya seorg yg SENSITIF!! saya xdpt nak kwl diri supaya xjd sensitif..saya xnak fikir yg bukan2..ayoyo...pengalaman2 lalu menyebabkan dlm kepala ni, saya cuma fikir bahawa xde org yg sukakan saya..xde org yg nak kwn dgn saya..sbbnya satu, saya xcantik..huhuhu.. T_T

kawan2, adakah ini satu penyakit??

saya bukannya nak lebih..saya bukannya nak lelaki2 bertempuk tampar, memberikan perhatian yg lebih kpd saya..apa yg menyebabkan saya jadi sensitif, saya pun nak org lain layan saya mcm org biasa..mcm dia melayan org2 lain...jgn terlalu bias..kalau nak ajar, ajar semua..kalau ada informasi penting, bagitau semua.. :-)



hmmm..bosankan saya asyik luahkan perkara yg sama..tp tetap nak luahkan jgk..hehe..lega sikit dgn menulis mcm ni.. ;-)





mykata2: tgh diet dan bersenam..haha.. :-p untuk kesihatan, kepuasan diri dan utkNYA.. :-)

14 ulasan:

beliamuda berkata...

banyak sangat la tkah piki hal ni..
keep it low and steady.. hehe..

Fadhlina Budiman berkata...

Atiqah..sabar byk2..Cantik bukan masalahnyer..

Just cool jer okay?..Jgn fikir banyak2..

Cayok!

husna berkata...

hai tqah....
erm...rasenye tqah byk pikir kot sat tu....x yah pikir byk2...yg penting tqah happy, x kacau org and x buat masalah dgn org....cantik tue x penting.....hati yg penting.....ada hikmah di sebalik ciptaan tuhan yg esa...aslkan kita sentiasa bersyukur.....dah memadai...chaiyok2.....

chacha fasya berkata...

alaaa..
ore saim nga tqah..
ore xpilih saim pom..
namau pk camni ek syg..
ore syg ko tqah..
(T_T)

anNaqia berkata...

tqah,
jgn menambahkan asid di kepala.

tgk2,
ore tu wat gtu xpkir gapo2 pom,
dio idup sene lene,
tqah jh dk bermuram durja.

jgn begitu kakanda,
hal kecik dbiarkan kecik,
jgn ditiup spt belon hingga bertambah besar saiznya.

jgn jdkan inferior menghantui idup anda,
tgk at the bright side,
dio xse kecep nga tqah,
kot2 dio segan ng tqah kow,
dio mulut busuk kow,
dio sero tqah pemalu kow.

hk wat tqah sakit ati semo laki dop?
mungkin dio hormat personaliti tqah,
mano la tau,
dio pkir,
tqah ni mace jago pergaule jh,
jd nk kecep ng tqah pn x brani,
nk wat lbh2 po saim rapat xbrani.
byk bright side hk tqah ley tgk.
lgpn, dop molep buruk sangko.
hk tu jd sakit ati tu.

"kalo ore lepar tahi, kito lepar bungo"
kalo xslp ore, ni quote drpd kato2 Rasulullah.

idup epi kalu xmikir byk,
jgn pkir dlm kain ore,
pkir luar kain,
sbb tula ore putih oyk,
"think out of the box"
bcz sumtime think in the box is not the gud option.
[maknonyo, jgn pkir byk sgt hk tersirat, tgk hk tersurat jh]
hahah~
mulo ngarut dh.

ps:maah la,
male ni sero po nk nulih byk.
idea mencurah2 etep,

pesanan akhir,
jgn tmbhkn asid dlm kepala, dan hati,
kelak merana diri.
[u're beautiful, it's true]
^_^

mr.panda berkata...

tqah,
x perlu merungut ntuk cantik..
asalkan isi hati kita cantik..
born to be ourself..>_<
bos tqah tu period kot tiap2 ari..=D

-atiQah- berkata...

hahahahaha...terima kasih byk2 semua, especially naqiah..kata2 yg sungguh bermakna..

semua ckp saya pk byk sgt..mmg, saya jd pk byk sgt...tp bkn selalu tau..dun worry..hehehe..

saya xpenah menyesal sbb mcm ni..ni diri saya, saya bangga dgn diri saya..saya bersyukur kerana punya segala2nya..
cuma saya jadi berfikir sbb mmg ramai yg pinggirkan saya..kenapa xlayan saya seperti org2 lain..

itu buatkan saya jadi sensitif..jadi hati ni cpt terasa..

ok, i will stop it! xnak fikir apa2 lagi dah..dan yg penting, buat yg terbaik...terima kasih semua yg telah bg sokongan..

teha berkata...

betul kata2 mereka tu tiqah..
tiqah terlau pikir byk kot..
wat xtau sudah..hehe
biarla die nk suka kite ke x suka kite ke..
yg penting kite wat keje kite..
kite x kaco hdp die..
ala 2 month je lg..tol x?
wat selamber n wat xtau je..
kalo nk ckp pasal cantik tak cantik tu takleh nak ckpla..
kalo org cantik biasa la mesti dpt perhatian lbh..
mgkn die sgn dgn tiqah sbb tgk tiqah ni baik je..alim je..
jd segan nk gurau lbh2 kot..hehe
cb tiqah selamber jgk dgn die..
jgn pikir negatif ok my fren.. v(^_^)

-atiQah- berkata...

emm..saya jd rasa kecik hati sgt sbb saya runsing dgn markah saya..saya runsing dgn penilaian yg akan dibuat..

cara bos saya tu menyebabkan saya fikir dia xsdr saya bdk praktikal di situ..

mcm bila dia ajak kwn saya sorang saje belajar ttg penerimaan, bahagian yg amat penting dlm foodservice system..huhu.. T_T

SasHa Lee berkata...

Abaikan orang macam tue..
Awk buek jer keje degn bagus.. pasti dia tak kan pandang kamu seblah mata lagi.

**Cute ape kamu..;)
**chaiyyyuuuk!!1

-atiQah- berkata...

teha: betul2 teha, 2 bln lagi...tp kalau kat dungun pun menyerabutkan kepala jgk..hahaha.. :-p

kite xblh nak wat selambe sgt teha..teha kan tahu kite ni mcm mana..hehe..


shasha:hehehe...terima kasih kak shasha.. :-)

saya cute ke?? :-p haha..perasan kjp..

yoro okino berkata...

lorrr jgn sedih2...
wat xtahu jer..
klu dier xsuke pon
xkisah laa..jgn rendah diri sngat..=)

Seng berkata...

Sapo gk dio tu?Brad pitt ko?hahaha....xyoh duk caro la dio tiqah...aslkn kito enjoy!!hehe..

-atiQah- berkata...

yoro: mmg xkesah pun kalau dia xsuka...tp kite jd sedih bila diabaikan..huhu.. T_T byk kali dia ajar kwn kita ttg receiving, tp kite ni xajar pun..xadil..

seng: hehehe..meme dio bkn sapo2 koseng..oghe pun wat gitu doh loni, yg peting kito enjoy! hehe..malah doh caro ke org..

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat