Isnin, 13 Julai 2009

siapakah di sini anak dato'??

pada hujung minggu lepas, saya, umi, abah dan adik pegi ke Salem Aziz Textiles utk beli kain utk raya..kalau di luar Kelantan, SAT dikenali sebagai kedai kain Jakel..

ok, bkn kisah ttg kain baju raya pada entri ini..bkn juga kisah mengapa di seluruh Malaysia dinamakan Jakel tetapi di Kelantan dinamakan Salem Aziz Textile...

tp, tujuan utama entri ini ialah:

-
-
-
-
-
-
-
jeng...jeng...jeng..



rm5000 semeter?? rm 5000??? bkn rm5, rm50 atau rm500, tapi rm5000!! nak saje curinya..hahaha..cop!! saya bukan pencuri kain ini hilang ok..

oleh kerana saya tidak pernah nampak kain yang mahal, jd saya pada hari tu telah menjadi seperti seorang angkasawan yang berjumpa dgn alien! takde kena mengena pun persamaan ni sebenarnya..



saya amat teruja..terus snap2 gambar2 kain tersebut..terus sentuh2..dpt pegang pun jadilah..hahaha..

tp saya xnampak pun keistimewaannya kecuali manik2, permata yang penuh dan sarat..tp sbb saya xtau ttg kain, dan juga xtau ttg permata2..sbb tu saya ckp ianya xde keistimewaan..

semasa tgh ckp2 dgn nurul sambil tunjukkan gambar ni:

nurul: rm5000..wow!! tu semeter..kalau wat baju sepasang dlm rm20 000!

saya: nurul, ada harapan dop kite nak pakai kain tuh masa kahwin?

nurul: ada..simpan duit byk2, pastu buat baju saje..xyah wat majlis..ai cik tiqah, kalau kite kahwin dgn anak dato' bolehlah..


OK, JADI SAPE2 KAT SINI ANAK DATO' ATAU KENAL DGN ANAK DATO'?? kalau xnak yang RM 5000 semeter, yang ni pun oklah..hehehe..




p/s: incek alien..gurau2 je tau..jgn sensitif..hehe..

8 ulasan:

SasHa Lee berkata...

maak aiii.. mahall nyeer...

khairul onggon berkata...

masyaAllah.. 1st time tgk kain mahal giler camni... boleh beli motor sebijik haaa..

pipitembam berkata...

pergh! tingtong bakal laki nnt =p

edda(",) berkata...

mak aihhhh... katner tu.. mahal giler...

mira berkata...

huhu kain emas ko tuh?

-atiQah- berkata...

tu lah mahal kan?? kat situ bkn ada kain lace je yg mahal, tp kain pasang baju kurung yg harganya rm500 sepasang pun ada...kain sampin songket yg harganya rm5500 pun ada..siap2 peluk2 lagi mcm bayangkan tgh peluk duit rm5500..hehe..

fafau-gule2 atiey berkata...

fuyooo mhl nyew...

botak la duet mlayang...kerana spasg kaen....

blum jaet ag..takot tukang jait nak ptong..

Tanpa Nama berkata...

betul maa.. kaen tuy aku penah tgk kt salem aziz textile.. sentuh pn da puas da.. sbb aku pnah bekerja kt SAT dlu.... hehe

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat