Rabu, 1 Julai 2009

learning journey to penang

LAWATAN SAMBIL BELAJAR KE PENANG

lawatan ini berlaku pada bulan April yang lepas..
seperti biasa, saya akan peram sesebuah cerita tu sehingga basi..kali ini ianya mengambil masa selama 3 bulan untuk ianya betul2 basi..


1/4/2009

~ bertolak dari Dungun pkl 3 petang..amat penat tido di dalam bas..pening..pkl 4 pagi sampai di rumah tumpangan UiTM Penang..


2/4/2009

~ bertolak ke UiTM Penang untuk mengenali fakulti pengurusan hotel dan pelancongan di sana, ttp pihak mereka belum bersedia, jd kami semua pergi sarapan...

~ sarapan di sebuah kedai nasik kandar berdekatan dgn uitm..harga makanannya amat murah..jeles I! xadil..kat dungun makanannya hampir 2x ganda harga makanan kat situ..

~ ok, sbb saya tahu ramai yg xberminat dgn cerita saya ni, saya akan tunjukkan gambar2 kami di UiTM Penang umumnya dan di Fakulti Pengurusan Hotel dan Pelancongan khasnya..


cafe hotel UiTM Penang..lagi nampak cantik dari cafe Hotel uitm dungun...tp cafe kat dungun lagi besar, dan diasingkan cafe utk pelajar dan utk org luar..

kitchen~jauh lg besar dari kat dungun. sekali lagi, jeles I! kalau kitchen kat dungun pun sebesar ni, bolehlah saya lari jauh2 time lecturer saya jerit2 marah..

bilik di hotel uitm penang..rasanya dungun lagi besar..

siapakah yang paling cantik?? yg tudung hitam, pakai baju bunga oren kan, kan?? sape2 jwb ya saya nak bagi hadiah! :-p

~destinasi ke2, bukit bendera..

~ tersgt panas ketika naik kereta kabel untuk ke puncak, perasaannya seperti di sauna. ok, tipu je..saya xpenah pegi sauna..

model bukit bendera

walaupun berada di dalam keadaan panas seperti di sauna tipu, model dan kawannya masih mampu memberi senyuman yang manis..

I don't like this photo actually..tp saje nak letak..ok!

~ di puncak bukit bendera, saya telah menghabiskan byk duit utk membeli cenderahati utk org2 tersyg..tgk org2 yg kusyg, diriku ini tersgt baikkan?? hahaha.. ;-p

~ destinasi ke 3, toys musuem..

~ saya berasa amat teruja berada di dalam toys museum..rasa seperti di London! ok, daya khayalan yang tinggi..

Align Centermodel kedua berada di depan pintu masuk museum mainan (toys museum)







ok, tak nak ckp byk pasal gambar2 di atas..tu semua cth2 patung yg ada di toys mesuem..bg sesiapa yg nak pegi penang, saya cadangkan toys museum ada dlm list yg harus dilawati oleh anda!

~ kemudian, kami ke QueensBay utk mkn2, dan cuci2 mata..xsmpat nak snap gambar pun dlm tu..semua asyik, "eh..cantiknya baju tu..ehh...cantiknya hanbag tu..ehhhh itu...ehhhhhh ini.." dan mcm2 ehhhhhhhhh lagilah..


3/4/2009

~ ke Golden Beach Resort..pagi2 dah kemas brg..lepas lawatan hari ni, terus nak balik dungun..

penerangan di pintu masuk Golden Beach Resort..



Resort ini tersgt fantastik! semasa jln2 sambil mendengar penerangan ttg resort ni, ramai yg ckp mcm ni, "aah...bestnya swimming poolnya..aahh cantiknya cafe dan restaurantnya..aaahhh..cantiknya biliknya...aaaahhhh..nanti I kahwin nak bulan madu kat sini...aaaaahhhhh...nanti I nak buat majlis kahwin I kat sini" dan mcm2 aahhh lagi..

~kemudian, kami diberi masa utk rehat, mkn2, tukar pakaian dan perkara2 yg ingin dibuat sblm aktiviti seterusnya..

~kami ke Advanture Zone yang merupakan tempat riadah bagi kanak2..ok, kanak2...tp kami yg remaja pun seram sejuk bila disuruh bermain di dalam Adventure Zone ni..

bila first time masuk dlm Adventure Zone...ehhhh...mcm Pitar Pintas..sape yg lahir masa zaman saya?? :-)

jom2...kita main slide2 yg ada!! hahaha...saya lgsung xmain apa2..halangan pun saya xbuat..slide pun saya xbrani nak main..huh! penakut tau..


~ selepas selesai aktiviti di Adventure Zone, kami ke pasar utk beli jeruk2, perkara yg mesti dibeli bila pegi ke Penang..

~ kami bertolak pulang ke Dungun dlm pukul 5 ptg, dan sampai ke Dungun pada pukul 6 pagi..

~ sekian, di sini sahaja cerita saya yang dah berkulat, terima kasih..

4 ulasan:

nifi a.k.a beliamuda berkata...

uitm penang ni kat pulau ke tanah besar?

-atiQah- berkata...

nifi, uitm penang tu kat tanah besar...tp tempat2 lain yg tqah pegi sume kat pulau..

nifi a.k.a beliamuda berkata...

o0o.. baru je balik dari pulau ri tu.. dah lama tak gi penang.. especially kat sekolah lama dulu..

Unknown berkata...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat