Selasa, 1 Mac 2011

cemburu dengan perempuan cantik


saya ada penyakit hati. penyakit hati yang sangat serius. hehe.
saya cemburu bila tgk perempuan cantik. hehehe..bukan cemburu betul, cemburu manja-manja je..hahaha.. :P

bukan cemburu apa, cuma terdetik dalam hati..seronoknya jadi orang cantik..
orang kurus, orang slim..
mesti keyakinan tinggi..buat apa2 pun nampak molek je..nak pakai apa2 pun boleh (tapi menutup aurat yep!)

dan yang penting, kalau kurus dan cantik..mesti kita tak akan rasa rendah diri kalau berjumpa keluarga kekasih kita..saya sangat jarang jumpa keluarga mr alien sebab ni lah..
saya kesiankan dia dapat kekasih mcm saya, yang tak lawa..dalam hati saya, kalau saya ni lawa, mesti dia boleh tnjukkan saya kepada keluarga dia dengan bangga kan? :'(



p/s: ini bukan bermaksud mr alien tak pernah bwk sy jumpa keluarga dia..dia selalu ajak, tapi saya je yang segan. saya tak pandai bercakap, tak pandai bergaya..serba tak kena di mata saya.. hehe..semoga impian saya tercapai, amin.. :)


bye!

6 ulasan:

bella berkata...

xbaik awk ckp camni..setiap ciptaan ALLAH adalah cantik..tiada yg xsempurna..ade idung mate mulut telinga tangan kaki..dh cantik dh awk:)

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. berkata...

atiqah..janganla kamu merendah diri sgt dik. x elok utk diri sendiri. kalau ada yg kurang cubalah perbaiki. kalau kata adik gemOk..kuruskan la badan tue. kalau kata muka x cantik..hiasilah la muka tue.

tapi kalau dia x kisah dan dia syg kamu... dia blh terima seadanya. so ape nak kisahkan? tapi lelaki kebanyakkannyer suka pandang perempuan cantik. renung-renungkan yew!

Adif berkata...

Jgn la cemburu.
Pernah tunang tanya, dan begini perbualan itu

Tunang: Mek, u tak rasa intimidated tgk awek korea yg lawa tu?
Saya: intermidated tu gapo dio? (tapi awek korea tu memang cantik gebus puteh melepaks.. )
Tunang: saya pegi beli aiskrim dulu..bla bla awek ku nih mmg le tak abis skolah..

Lebih kurang mcm tu la crita nya. Moral of the story takde. Sorry.
Sebenarnya saja nak menyibuk. menghhibur hati.. :P

beLLa berkata...

kdg2 tu ade gak rasa jelez, cuma think +ve je.bersyukur ngan diri sendiri. klw kte syg diri kte, org kelilingpn akan syg. (betol ke?men hentam je) haha

♥Tsuwaibah♥ berkata...

As'salam...

biasa ada rasa diri x cantik, seolah-olah kita berfikiran negatif pd Allah. Sentiasa bersyukur dan ingat, Allah menjadikan kita, menguji kita, sesuai dgn kemampuan kita. Sentiasa berbaik sangka dgn Allah :)

Setiap ciptaan Allah itu sempurna... Cantik bukan hanya pd paras rupa shj.. dan ingat, org cantik pn byk ujian2 yg buat kdg2 dia rs, lebih elok jd sederhana..

Miez MarQuis berkata...

atiqah..sbar ok..kuatkn smngat..xsemestinya yg cntik 2 adlh sgla2nya...suma org ade klbihan msing2.. :)be strong..

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat