Isnin, 28 Februari 2011

dia akan selamat, insyaAllah..


saya ada ramai adik lelaki. bukan adik betul. tapi adik sepupu. sepupu saya ramai yang muda dari saya. kalau adik-adik sepupu lelaki, kalau belah mak yang tqah selalu jumpa mat amin, mat azin, mat ali, mat faris..semuanya mat..terbiasa pggl sejak kecik..kalau belah abah, semua sepupu tqah kenal..sebab abah ada 3 beradik je..sepupu semua muda pada tqah..ada safran, idi, amin, faris, mustaqim dgn muiz.

sekarang ni, salah sorang dari adik saya mempunyai masalah yang sangat besar. mat amin. dia sama umur dengan adik saya, adikma. masalah yang serius. mula-mula dengar berita ni dari umi, dada terus berdebar-debar. mata saya tiba-tiba berair. kepala fikir keselamatan dia je.

semalam, saya terima berita yang sedikit gembira dari umi. insyaAllah, segala kesusahan ni akan selesai. mungkin terlampau fikirkan tentang mat amin, semalam saya mimpikan dia. mimpikan dia yang sama-sama bermain ketika kecil.


walaupun sekarang bila masing-masing dah besar, saya pun tak berapa rapat dgn dia, tapi bila jadi kes mcm ni memang kepala tak dapat berhenti berfikir. walauapapun, dia tetap keluarga saya. dia yang sama-sama menghiasi zaman kecil saya..


mr alien pun cakap, dia teringat mat amin datang cuit saya time mat amin terserempak dengan saya n mr alien tgh jalan2 kat kbmall..dah la cuit saya, pastu dia terus pergi tanpa kesan..hehehe..mr alien siap cakap dia terkejut ingatkan lelaki mana dtg pegang saya.. :P

walaupun dah tak rapat, dia tetap datang tegur saya..kalau dia bkn bdk baik, dia tentu terus buat tak nampak kan? :-)


Ya Allah, selamatkanlah dia..semoga segala kepahitan ni akan berakhir dengan segera..aku memohon kepadaMU Ya Allah..


2 ulasan:

me suya berkata...

kenapa kj.. SUya doakan yg terbaik jugak untuk sepupu KJ

miss ilana berkata...

insyaAllah kakak. dia akan selamat dan semuanya akan selesai. :')

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat