Jumaat, 4 September 2009

ke-tidak-dewasa-an saya

tadi saya tgk2 gambar kwn2 saya masa sekolah menengah rendah, tiba2 saya teringat kenangan2 lalu..kenangan bersama2 kwn sekolah menengah..

masa tu sgt2 la xmatured ok! masa itu ialah form1-form2..bdk2 sekarang f.1 tu pun nampak dah tersgt matured..

kenangan yang paling tidak menunjukkan ketidakdewasaan saya:

ketika sek ren, saya bersekolah ni sekolah semua pompuan, dan bila naik form 1, sekolah cmpur saya jd malu2..hehehe...dan pada awal persekolahan, saya berkenalan dgn seorg kwn yg sgt kecil molek, yg sgt comel dan sgt menjadi tumpuan..

saya mmg gembira berkwn dgn dia, sehingga setiap hari ketika makan2 bersama keluarga pasti namanya akan keluar dr mulut..

sehinggalah satu hari, ada bdk baru masuk dlm kelas saya..dan pada ketika itu anggapan saya kepada dia ialah dia seorg yg inginkan glemer dan tumpuan..

dgn tiba2 dia jadi amat rapat dgn kwn saya itu..dan saya mulalah sedih...hehehehe...sehinggakan saya selalu tanya kwn saya itu, "kenapa xnak kwn dgn saya, awak marah saya ke?" hehehehehe...memang lawak bila terkenang kembali..

pada ketika itu sgtlah x matured...mmg lucu banget bila fikirkan kembali...tp, ketidakdewasaan pada ketika itu yg mengubah diri sekarang..sbb peristiwa dulu yg amat pelik menyebabkan saya tersgt tidak rapat dgn kwn saya itu sekarang..

sekarang pun saya rasa saya masih keanak-anakan...tp dlm cara tersendiri...lepas jd satu peristiwa tu, barulah rasa nak putar masa dan berperangai dengan rasional.. :-p

kawan2, adakah anda semua rasa masih keanak-anakan seperti saya?

6 ulasan:

Cik Fasyareena berkata...

haha..lucu wase..
xpe2..
tp ore duk mikir agi neh,sapekah gerangan kwn2 tqah tu??
erm..adekah beliau?

-atiQah- berkata...

meme pun iena...mmg lucu sgt2...hehehe..
bkn2, bkn beliau iena...ni masa form 1.. :-p
masa tu oghe xrapat mano lg dgn beliau..hehe..

Wan 'Ain berkata...

hehe.ain thu sape.hihih ;)

-atiQah- berkata...

hahaha...tulah..ain mesti tahu..zaman2 kite bergosip dulu.. :p

imHepPie berkata...

ohohoho...crita lama mmg klako bila dpikirkan balik walaupon msa tuh sgt2 sedey ke ape ke..tpi bla tringat mmg rsa mau gelak guling2...

Seng berkata...

ish2..ore sore jah sero wk matured dlu...

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat