Ahad, 20 September 2009

hati yang kacau tiba2 menjadi tenang

kerana apa? kerana mereka:

dari kiri: Saleha, Madihah, Ain, Eili n Me..

mereka ni kawan2 saya dari sekolah menengah rendah...Madihah dan Eili merupakan sahabat baik sehidup semati saya..Saleha berpindah sekolah ketika form 3, Ain berpindah sekolah dari form 2..

sejak form 3, saya xpernah berjumpa dengan Saleha dan Ain hanya sekali ketika saya menyertai kuiz sains nasional..

saya amat gembira, bahagia, senang hati, tenang dan segala perasaan positif yang lain ketika bersama mereka untuk berbuka puasa pada 14september lalu.. :)

saya telah berjanji dengan diha dan eili untuk berbuka puasa bersama2..kemudian diha memberitahu saleha akan join sama2..saya amat lewat sampai ke tempat yang kami janji :p

ketika dlm perjalanan, saleha menelefon madihah:

"dah lama sampai, tgh tggu ni, tp xpe, tak kesah pon"

"tunggu sorang2 ni, tp xpe, tak kesah pon"

kerana ketidakesahan saleha, menyebabkan saya dan madihah kesah dgn kelewatan kami. sampai kat bandar terus lari2 nak pergi ke tempat dituju..

sampai kat destinasi, terus melilau cari saleha, nampak saleha kat satu meja bersama seseorg..dlm hati ketika tu, "mak sal ke tu? ckp dtg sorang td"

pegi kat meja saleha, seseorang tu memandang kami..terkejut sgt bila tgk seseorang tu, Ain!!!!!! terus lempar beg yg ada kat tgn dan jerit...hahahahaha..semua org tgk..publisiti..publisiti..

saleha: degree in accountung at UK, ain: a doctor will be at Mesir, diha: degree in nursing, eili: degree in English, n me: diploma in foodservice only.. T_T

selepas buka puasa, borak2, kami pergi shopping..bkn shopping barang raya, tp lebih kpd shopping barang2 buat biskut....kami semua bakal isteri yang mithali.. ;)




berpura2 mencari barang, sehinggakan abang di gerai tudung pun nak join masuk gambar, tp saya yang jahat xnak pun ambik gambar dia.. :p


apa2pun, amat bahagia keluar dan berbual2 bersama mereka pada 14sept lepas, segala masalah, kekusutan fikiran, tak sedap hati semuanya bagaikan hilang dgn serta merta..keesokkannya terus rasa semangat dan terus hilang segala perasaan negatif...that is the magic of friends! :)

terima kasih atas persahabatan yang diberikan...walaupun sudah lama berpisah, Ain dan Saleha masih ingat ttg saya, ttg diri saya, ttg perangai saya, dan lain2 ttg saya.. :)

saya amat gembira dan rasa dihargai, kerana kami berkawan dengan hati, bukan hanya pada luaran.. :D



mykata2: juga teringin nak berbuka puasa dan dating bersama seorg lagi kwn baik...tp bila msg dia akan bls, "sibuk ni, nanti akan hubungi balik.." kemanakah dia menghilang? saya tersgt rindukan dia..saya ingin kembali ke masa lalu... T_T psttttt.......walaupun dah raya, tp ttp nak cerita ttg puasa...hehehe..SELAMAT HARI RAYA!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sal:haha.cm chomel jek gaye penceritaan saudari..samat ri raya tqah!! =D

Wan 'Ain berkata...

selamat hari raya tqah! hehehe. best bace hok tqah tulis. terharu pun ade. hehehe
sorry xdpt nok g open house, ade hal sket.hehehe :)

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat