Sabtu, 18 Julai 2009

saya anak abah

.. saya dilahirkan pada 17/12/1988..sama dgn tarikh lahir abah..umi ckp, anak ni kompem anak abah..

.. ketika saya kecik, saya selalu berbahas dgn abah..mulut saya sama naik dgn abah..umi ckp saya ni mmg anak abah..

.. ketika saya kecik, umi selalu potongkan kuku saya..ketika potong kuku kaki, saya mesti menjerit2 kerana kuku kaki saya masuk ke dalam isi..sama mcm abah..saya memang anak abah..

.. ketika saya sekolah rendah, jika ada apa2 yang abah larang, kalau saya xpuas hati mesti saya akan menjwb..dan abah akan marah sehingga saya menangis..umi ckp adik beradik saya yg lain xde pun mcm tu, saya mmg anak abah..

.. ketika saya form 1, saya masuk ke sekolah menengah kebangsaan ismail petra yang ketika itu abah mengajar di situ..saya mengekor abah..saya memang anak abah..

.. ketika saya form 3, ada satu soalan matematik yang saya sangkakan betul, tp rupa2nya salah..abah dtg ke kelas utk tanya saya pulang pkl brape, tp saya terus peluk abah di situ dan menangis (time tu emo!)..abah tepuk2 belakang saya dan memujuk saya..saya mmg anak abah..

.. ketika selesai PMR, saya ada bergaduh dgn kwn baik saya..saya menangis keseorangan dlm bilik..abah dtg jenguk dan memujuk saya..saya melihat matanya juga berair..saya memang anak abah..

.. ketika saya form 4, saya xdpt pergi ke mrsm, sedangkan kwn2 sekelas lain semua dah tinggalkan saya, abah dtg pimpin tgn saya dan bgtau saya jgn sedih..saya mmg anak abah..

.. ketika saya form 5, abah menjemput saya pulang dari sekolah..abah memimpin tgn saya di dalam kawasan sekolah, sehinggakan ada cikgu2 yang bertanya "anak sakit ke?"..abah hanya senyum..saya memang anak abah..

.. ketika saya praktikal baru2 ni, hari pertama abah menghantar saya, abah hantarkan saya di seberang jalan, kemudian abah sanggup turun dari kereta dan memimpin tgn saya untuk menyeberangi jalan..saya memang anak abah..

..... dan, selepas 5 semester saya merungut kat abah saya terpaksa meminjam laptop zaza, roomate saya untuk membuat assignment dan bermain game, (xmalu main game dlm laptop org) akhirnya abah saya telah memberikan saya ini:


dell studio 14

hehehe...terima kasih abah..terima kasih byk2..saya sebenarnya tgh usaha utk beli sendiri, tp xsempat nak beli dah dibelikan..

walaupun selepas abah saya berpindah sekolah, saya dgr byk kata2 org ckp abah sombong, abah meninggi diri dan sebagainya, saya xkesah..mgkin betul dan mgkin tidak apa yg di ckp oleh orang..sbb saya xpernah tahu bagaimana cara abah bekerja..saya cuma tahu bagaimana abah di rumah..saya mengenali abah, dan saya bangga dgn abah!

saya yang perangainya sama mcm abah..abah yang agak kedekut, abah yang garang, abah yang xboleh mengalah, abah yang buat kerja ikut hati, abah yang sedikit emo..abah mempunyai berjuta-juta perangai yang baik, cuma sedikit ini perangai agak kurang baiknya..umi dan mr alien selalu ckp perangai saya mmg mcm abah..tp abah seorg yg hatinya lembut..tersgt lembut..saya, nur atiqah kamarudin, memang anak abah!!!

p/s: abah, pujian-pujian ini utk abah kerana membeli dell studio..hahaha..anakmu ini baikkan?? :-p kakak sayang abah sgt2!!

9 ulasan:

mr.panda berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
mr.panda berkata...

hoho laptop ntuk cetting n encik alien nie..jimat kredit =P

nifi a.k.a beliamuda berkata...

dapat jugak laptop ye.. hehe~~

SasHa Lee berkata...

uitt..laptop tue sama laa ngan sis...hehee.. sebijot..merah plaka tue..ayayaya...

**saya pung anak pak Seli..(ops Rusli);P

Cik Fasyareena berkata...

bestnye kamu..
hehe..
nk jd ank abah gak leh??hehe

Bro Framestone berkata...

betul2 anak abah...
he...23x ok la tue.. harap gitew juga kamu wat pada anak2 mu ek...

seelok2nya didik anak mu biar la sempurna seperti abahnya

anyway thank coz jd follower kat blog bro yg xseebrapa nie ek

-atiQah- berkata...

hisyam : hehehe..xbest cetting2...best call terus..haha.. :-p

nifi : tulah nifi...dpt jgk laptopnya..setelah nak hbs belajar..haha..nasib baik nak sambung lagi..

shasha: sama ke?? hehehe..citarasa sama neh..padahal nak ambik warna pepel, tp xlawo..pepel gelap..xmeriah..

iena : iena anak mama dgn papa..dan jgk abah di sebelah sana..hehehe..

bro : abah saya seorg yg baik kan?? hehehe...perasan dan mengada nak puji2 abah lepas abah beli laptop.. :-p

HaNa Hani berkata...

wah...
conclusion nyer hargai ah jase abah
ngeh3...
came kiter anak daddy
ahaks

fafau-gule2 atiey berkata...

awk mmg ank abah..ngeeeee~
sayangi la abh msing2 k...

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat