Rabu, 26 Oktober 2011

mengalah sebelum mencuba?

Kadang-kadang dalam satu bulan, mesti ada satu hari saya rasa sangattttt demotivated. rasa macam tak berguna, dan tak mampu nak mencapai impian sendiri.

Saya sangat berminat dalam bidang pastry, cake, and decoration. dan kenyataannya, saya tak berbakat dan kreatif. kalau orang lain yang kreatif, buat kek cawan satu kali je cuba main-main deco, decorationnya sangat cantik. kalau saya, pecah kepala fikir dan cuba buat, tu pun tak menjadi. lepas beberapa kali mencuba barulah menjadi. tu pun hanya 50% dari bayangan asal.

Tadi, saya belek-belek buku dekorasi kek perkahwinan, kek cawan dan lagi buku tentang dekorasi. suka sangat tengok kek-kek yang cantik. nak cuba buat, tapi saya rasa macam dah putus asa. saya rasa saya tak mampu untuk buat secantik yang saya idamkan. teruk betul, mengalah sebelum mencuba. :'(



source: sis lea


p/s: ingin sangat belajar kek fondant.

2 ulasan:

me suya berkata...

kajaaa
jangan la cepat mengalah..
kaja kena yakin pada diri sendiri
klau kita tak percaya dgn kebolehan kita.. abes sape nak tolong diri kita kaja.. Pape pun.. keazaman dr diri sendiri tu penting sangat kaja.. Even me, perlu sangat yakinkan diri sendiri.. " yes, i can work in this environment.. i cant be weak, and assemble the point which men may take the opportunity and bring me down" Fewwwwwwwwww..penat taip nak motivasikan kaja~

RazFiRa berkata...

kalau dah jadi bg lah kat saye sket. hihi

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat