Sabtu, 21 November 2009

ANUGERAH CUPCAKES TERHEBAT!

εїз •(¯`•¸•´¯)`•.¸εїз¸.•´´• ღ ღ •``• .¸εїз¸.•´(¯`•¸•´¯)• εїз

maaf sebab terbiasa tulis cupcake, dan bukan kek cawan...bahasa rojak..bahasa rojak.. (sambil geleng kepala)

disebabkan saya selalu terliur bila tengok blog ini, ini dan juga ini, jadi semalam saya ambik keputusan untuk buat sendiri cupcakes, selepas sekian lama tunggu kawan2 hantar cupcakes kepada saya, tapi tak sampai-sampai dengan alasan posmen sudah makan cupcakes tersebut..

inilah antara rupa cupcakes yang saya buat!



buruk!!! memang buruk!!!! harus terima kenyataan yang saya ni memang tak kreatif dan berseni.. o(╥﹏╥)o

di sini, saya ingin tunjukkan anugerah-anugerah khas untuk cupcakes saya! (◕‿◕✿)

1. ANUGERAH CUPCAKE PALING BURUK

anugerah ini dimenangi oleh CC ini kerana coraknya memang tersgt buruk...dan juga CC ini dibuat dengan corak yang paling malas..jika letak di atas dulang untuk hantaran, pastinya CC ini akan mendapat tempat terakhir di hati tetamu-tetamu yang melihatnya..


2. ANUGERAH ABJAD PALING BURUK

anugerah ini memang patut dimenangi oleh cupcake ini, kerana sebelum ni pihak juri tak pernah melihat abjad yang bengkang bengkok seperti CC ini..tahniah kerana mendapat anugerah abjad yang paling buruk ini!


3. ANUGERAH JANGAN DISURUH ULANG CORAKNYA

oh tidak!!! jangan buat lagi corak seperti ini! semoga CC ini sahaja yang mempunyai corak seperti ini. nampak sgt corak swirl yg tak menjadi. memang sesuai untuk tidak diulang coraknya sebab tak mungkin ada orang yang mampu membuat corak swirl yang buruk dan tak menjadi ini.


4 ANUGERAH CORAK TERHODOH KETIKA INGIN HABISKAN ICING DENGAN CEPAT

CC ini memenangi anugerah ini kerana nampak sangat CC ini dibuat dengan malas + tak ada idea + ingin habiskan icing..tahniah atas coraj yang hodoh ini!


5. ANUGERAH CUPCAKE YANG PALING TAK COMEL TETAPI INGIN DIANGGAP COMEL

anugerah ini dimenangi oleh CC ini kerana:


pembuat CC : umi, ni comel kan?

umi pembuat CC : tak comel pun..senget..tak sekata...tak selaras..
pembuat CC : biarlah..yang penting saya nampak comel (kata dalam hati)


jadi, juri sebulat suara memberikan anugerah kepada cupcake ini kerana nampak sgt pembuat CC perasan CC ini comel tp sebenarnya tidak..


6. ANUGERAH CAMPURAN WARNA PALING TAK CANTIK

anugerah ini dimenangi kerana pembuat CC ingin membuat CCnya nampak COOL...tp akhirnya menjadi SERABUT.. T_T


7. ANUGERAH BUNGA YANG TAK MENJADI

kononnya nak buat bunga keliling, tp yang jadi mcm....... (tak tau nak kata)...haih, nampak sgt bunga tak menjadi...anugerah ini memang layak dimenangi CC ini!


8. ANUGERAH CUPCAKE PALING TAK ADA MOTIF

apakah motif CC ini? kuncikah? bungakah? sebenarnya pembuat CC ingin membuat bentuk hati..luarnya warna pink, dalamnya warna pepel..tp bila buat separuh terus jadi bentuk C..lepas tu disambung sehingga tak ada motif..


9. ANUGERAH SENYUMAN YANG TAK MACAM SENYUMAN

senyuman apakah ini!!! memang patut CC ini memenangi anugerah ini!


10. ANUGERAH HATI YANG PALING TAK ADA RUPA HATI

kononnya nak buat bentuk hati...tp langsung tak ada rupa hati..ceitt..ceitt!! teruk sgt! jd terimalah anugerah ini..



tapi, yang paling best ialah bila saya tanya umi:

saya : umi raso kakak bleh jual dok cupcake kakak tuh?

umi : bleh, tapi keno wat molek sket...hok molek dlm byk2 tuh hok ni dengan hok ni..


hehe..kembang kempis hidungku, sekurang2nya ada sikit yg elok.. :-p ermmm, ada sape2 yang berani nak suruh saya buat untuk hantaran?? hahahaha.. :-p


untuk resepi pulak, saya guna resepi yang saya belajar ketika semester 2 dulu..resepi kek span, tp saya buat cupcakes.. :-) untuk krim, saya guna whipping cream, sbb saya lagi suka rasa whipping cream dari buttercream...whipping cream tak muak.. :-)


resepi kek span vanilla:

bahan2:

8 biji telur
250 gm gula kastor
250 gm tepung kek
100 gm air
25 g ovalette (penyetabil kek)
1 tbs baking powder
125 ml minyak jagung atau margarin yang dicairkan.


cara membuatnya:

1. campurkan kesemua bahan kecuali minyak jagung atau margarin cair dan kacau sehingga kembang.
2. kemudian campurkan minyak atau margarin dan kacau kembali.
3. bakar di dalam ketuhar pada suhu 190C pada 30-35 minit


SELAMAT MENCUBA!

εїз •(¯`•¸•´¯)`•.¸εїз¸.•´´• ღ ღ •``• .¸εїз¸.•´(¯`•¸•´¯)• εїз

12 ulasan:

mira berkata...

hahahahahahhaahahahahahah selok ore suko bco post nih. kah3 siye molek tgk2 sumo CC tuh.. haha xpo2, usaha yg sgt bagus. mst kenye buntal dh posmen tu dih.. isk3 tu la len kali jnge suh dio pos.. g anta tange sene kiro.hak3

intanurulfateha (◡‿◡✿) berkata...

.wahhh rajinnnyee
.sis mmg sgt teringin nk buat cupcake
.tunggu lahh, someday sis nk try jgk! ;)

Eyriqazz berkata...

Nyam,nyam,nampak sedap.

Jgn lupa baca my last entry,I ada tulis something about ur blog http://eyriqazz.blogspot.com/2009/11/follower-oh-follower.html

zaiMi berkata...

rupe xpenting.. janji sedap dimakan.. hehe

cik syazni berkata...

tringin nak buat..nmpak sedap!
*terliur sudah*

-atiQah- berkata...

mira: mira la hok keno ata tangenyo...ke mira hok wi alasan posmen make..hahaha...percubaan pertama, de oghe biso gak mesti mira terliur nok oghe wat utk nikoh mira...bilo nok biso tu xtau lah..hehe..


sis intan: sis, cubalah...hehe..tqah ni x berseni, sbb tu rupa CC tu buruk semcm..hehe..nanti bila dah buat jgn lupa blog.. :-D

eyri: hehe...thanks tau..terharu bila ada org ckp nampak sdp..org rmh saya ni langsung tak berminat nak mkn..sedeh.. T_T

zaimi: erm, sedap ke x tu xtau la..saya yang buat, mestilah ckp sedap..hehe..tp kalau lg cantik, mesti lagi sedap..

syazni: buat2..pastu jgn lupa bagi kat sini sikit..hehe..

Capo Grande berkata...

walaupun buruk, sy sanggup makan sbb ur CC dah byk menang anugerah...hehehe....

NurulAinWASI berkata...

hahahahahaha (suko perabis duluh :P)

hehehe, comeyl sgt tiqah buat cc. heheh. xpola, try drpd ain hok tok try lasung. heheh. nti berlatih la, mne thu koho comey ;) bleh tepoh :D

she_mah berkata...

good try tqah :)
suke yg bntuk hati tu.cam cntik lak.
tqah pnh wat muffin ke?

-atiQah- berkata...

capo grande: hehe...memang CC ni byk terima anugerah...CC lain xpenah terima anugerah mcm ni tau...haha..

ain: ain, nati oghe blaja dulu deh...kalu jd molek oghe blanjo CC ni utk letok atas par masa ain nikoh...hehe.. :-p

c-mah: hehe..tgk dlm gmbr ok sket cmah..kalau tgk kat luar, ya Allah...xtergmbr dgn kata2..haha..
tqah xpenah wat muffin..nak try jgk, tp tgk masa yg mengizinkan..

ajj berkata...

comel la cupcakes tu!! =)

teha berkata...

comeynye tqah buat..rajin sungguh!

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat