Selasa, 14 April 2009

butter prawn...udang mentega

sebutannya prown ye...bukan praun.. sama jugak mcm saute, sebutnya sote bukannya saute..(inilah Puan Aisyah di dalam kelas FSO)
hehehe...tqah selalu je sebut praun... :-p

ok..berbalik kepada topik asal, hari tqah kat rumah cuba nak wat butter prawn..
hari tu, masa tgh mkn2 dengan kwn2, tqah belek2 buku masakan..
jumpalah resepi butter prawn ni...

oh..senang je..goreng udang, masukkan telur perlahan2...tos..tumis mestega dan gaul dengan udang bersama telur tadi...

dan hasilnya...jeng..jeng...jeng...

mcm mana??? sedapkan???? :-)






okay...sebenarnya saya tipu..ini yg saya buat:

mcm mana??? lebih sedap daripada yg tipu kan?? hahaha..
xnampak mcm butter prawn pun kan...nampak mcm scramble egg with prawn.. :-p hehehe...hasilnya, cuma menjadi bahan ketawa oleh umi...

sape2 yg tau cara nak buat butter prawn yg betul, cubalah ajar tqah ye...hehehe..babai..

16 ulasan:

Wan berkata...

Salam...
Terimakasih join http://resepi4u.blogspot.com/

sedapnye udang mentega
biasa jumpa kat kenduri kahwin
udang panjat nenas... ;-)

Ahlami berkata...

hhehee
kak ami terliur yg gmbar 2nd tue lg laa..hihi..[pengakuan xjujur]

bubye
ami

-atiQah- berkata...

udang panjat nenas tu mcm mana? :-) rasanya kalau kat klantan, mmg susah sgt nak jumpa udang kat kenduri kahwin.. :-)

-atiQah- berkata...

amboi...kak ami...
nak rasa ke gambar yg kedua tu?
dari pg tadi sampai ptg ni xhbs2 sbb xsedap.. :-p hehehe..

mr.panda berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
mr.panda berkata...

hohoho pasni tikah nikoh ngan ehem ehem..hehe tikah leh letok la resepi nie..=P..gudluck final cayoung cayoung !!!!!

teha berkata...

ceh!ye2 kite ingt yg 1st pic tu.haha..ai tikah cm terasa lak psl pronounciation (btl ke eja ni???) prawn tu..itz me lor!! huhuhu..prownnnnn..bkn prauwnnn ye kwn2...hahaha..

teha berkata...

tikah udang panjat tu udang yg sedang memanjat2..heh..kelantan xde ke??biasa hidang kt pengantin la kalo udang tu.tp kite pn x tau org pggil udang panjat.udang tu kite mcm bg die peluk kt sesuatu di tgh mcm die tgh berpaut pd nenas ke..ha cmtu la lbh krg..phm ke??hahaha...salah tlg betulkn ye.hee~ =)

IdzaRis79 berkata...

sedap gak nampaknya tu wp amatur...

mira berkata...

hahahahahahhahahahaha (xgam0k bena nk suk0 tp nk suk0 jgk) haha
1 cubaan yg baek. oghe ni lg la, xreti lasom nk wt. muehehehe
nk suk0 lg la: hahahahahahahahahahahahahahahahah
hahahahahah ;p

she_mah berkata...

tiqah ade resipi butter chicken tak? hehe..
udang tu nampak sedap tapi cmah x makan udang.

-atiQah- berkata...

teha: ooooo...makanan untuk pengantin ke? hehehe...dah lama sgt tak pegi kenduri kahwin, sbb tu mcm xde dlm memori pasal makanan2 pengantin ni... :-p

mira: oooooooooo.......suko kokre dih???? jagolah...akan ku balas dendam bila tiba masanya... :-p hohoho...

adzariz79: ok ke?? teruk sgt tu sebenarnya...

mr panda: sapo ehem2 tu?? :-p hehehe..

c-mah: tak makan udang ye...nape?? elergik? :-)

miSz MiZan caXy2bl00s~~ berkata...

tiqah wat ore lapar je...hehehe

PeaCeMaKeR kaH? berkata...

wakaka..

okay lah 2..

dari aku yg x reti masak lgsung ni

mira berkata...

xleh ak tgk ude kj nih.. ser0 nk tg0lek suk0.. hahaha

-atiQah- berkata...

mizan: kalu tgk gambar hok mulo2 tu mmg jd lapar...tp kalau tgk hok kedua tu mesti mati selera terus.. :-p

peacemaker: emmm...ok ke tuh?? :-p

mira boha: amboi2...sedak teh suko kokre...acu try wat skali! :-p hehehehe...
mira...mesti mira jangkit suko soghe supo oghe 4 tahun dulu dih?? :-p

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat