Jumaat, 21 Disember 2012

Skegness UK: World Largest Market

Salam semua! Kali ni nak sambung siri jalan-jalan di Skegness, England. Cerita tentang caravan, hotel dan attraction boleh baca di sini, sini dan sini.

Kali ni juga nak bercerita tentang attraction yang ada di Skegness, tapi lebih specific kepada Fantasy Island : World Largest Market. Fantasy Island ni, satu tempat shopping tapi bukan barangan branded. kebanyakkannya, barang-barang dari China. dalam bayangan saya, kat UK ni takde pun jual barang tiruan. rupanya ada jugak.

pintu masuk ke Fantasy Island. seriously market kat sini sangat besar. entah ada berapa ratus lot kedai dalam tu. patutlah diclaim sebagai world largest market.




inilah contoh barang-barang yang dijual di sini. macam-macam ada. pakaian, kasut, handbag, barangan rumah, barang kanak-kanak. kiosk jual makanan halal pun ada. bila shopping kat sini, tak rasa macam kat tempat omputeh. macam kat Malaysia aje. hehe. macam jalan-jalan di Rantau Panjang. cuma bezanya, satu-satu lot kedai kat sini, besar-besar dan lebih bers


Kat sini, banyak baju-baju besar. hoyehhh. seronok! tapi time ni mood membeli belah saya tak datang, cuma beli sehelai seluar tidur dan stoking, walaupun pelbagai baju yang cantik-cantik.


Oh ye, yang menarik lagi tentang Fantasy Island ni, kat sini ada juga roller coaster dan lain-lain mainan. tapi time kitorang pegi ni, ride untuk roller coaster tak dibuka. mula-mula rasa frust jugak, sebab teringin nak main. tak pernah main selama ni. tapi bila tengok ni.............



gulp...pengsannnnnnnn

*nasib baik hari ni tak buka*



bye!

3 ulasan:

Raz berkata...

OMG! Cantiknye beg2 itu!

Mama Zharfan berkata...

waaa scarynya roller coaster tu..

Tanpa Nama berkata...

seronoknya bercuti! :)

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat