Jumaat, 14 Januari 2011

Hanis Zalikha seperti Dato' Siti Nurhaliza?





Saya samakan Hanis Zalikha seperti Dato' Siti Nurhaliza. kenapa? sbb HZ membawa fenomena dalam bidang blog seperti DCT membawa fenomena dalam bidang seni.


sekarang ni semua orang yang ada blog berangan nak jadi mcm HZ. follower sampai berpuluh2 ribu. tiap-tiap hari orang yang baca blognya beratus-ratus ribu. sama mcm sape2 yg masuk dunia seni, mesti berangan nak jadi mcm DCT kan? :))




saya mula baca blog HZ dari entri ni:

9 Mac 2009 :)



saya kenal hanis ni dari kawan saya, teha..teha yg tnjuk blog HZ kat saya. time tu dia cari pasal apa ntah, kuar entri HZ ni..sejak tu la mula baca blog HZ..


kenapa HZ sangat popular?

credit to: inibelogsaya.blogspot.com



1. HZ cantik.
semua org suka dengan kecantikan kan? saya yang tak cantik ni sangat suka tgk org cantik. hehe. HZ cantik yg semula jadi. dia takde mekap tebal2 nak menonjolkan diri. dia takde buat gaya gedik2. dia memang cantik semulajadi, dan jugak hanis sangat cerdik n pandai! :)


2. Setiap entri dia mesti ada isi.
Mesti ada isi penting dalam entri dia. hehe. tak kiralah tersurat ke, tersirat ke..HZ mmg cerita ttg kisah peribadi dia, tapi bkn semua dia cerita. ada yang dia simpan. ada yang dia cerita. setiap cerita ada pengajaran dan buat kita berfikir. kan? yang paling saya suka, ttg old-school loving style tuh.. :)


3. HZ sangat konfiden.
Yang ni saya suka ttg HZ. dia sangat konfiden kan? konfiden dia tu mcm inspirasi buat saya. chewah. hehe. sbb konfiden saya sgt rendah. bila tgk dia, jadi fikir.."kita sama2 manusia, kenapa saya perlu konfiden rendah?" kannn.. :D


4. HZ pandai melawak
saya ni menghabiskan masa di uni dengan membaca blog HZ. hehe. dari zaman diploma sampailah zaman degree. dah final year degree dah. dulu-dulu time diploma takde laptop sendiri. sanggup tu pegi sewa broadband pinjam laptop roomate nak baca blog HZ. entri dia sume lawak2. terutama yang pipi labuh sombong tuh. berapa puluh kali ntah saya baca entri tu. :p pastu setiap kawan yang masuk bilik, mesti promote blog HZ ni..pastu diorang sama2 addict.. :)


5.HZ tak sombong
kalau tweet dia, mesti dia sedaya upaya balas. kalau tinggal kat wall fb pun, mesti dia berusaha balas jugak. pengalaman manis saya, HZ tinggalkan msg dlm fb saya, dan bls pvt msg saya..hehehehe.. *bangga*


6. HZ seorang model
Ni jugak yg membuatkan ramai yg baca blog hanis. sbb hanis model, jadi orang luar nak tau mcm mana kehidupan model.



emm..apa lagi ye? takde idea la pulak..huhu..tapi hanis zalikha ni mmg ada faktor yang buat semua orang suka. sbb dia bukan tulis merapu-rapu, takde nak gedik gedik sesuka hati. tak keterlaluan kalau saya katakan, semua orang yang ada blog jadikan HZ ni idola, dan semua yang baca blog HZ ni, akan jatuh cinta dgn blog dia.. :)



kalau korang baca blog hanis dari 1st dia buat blog sampailah sekarang mesti nampak perbezaan kan? dari gaya penulis, semakin hari semakin matang.. :) kalau saya, semakin hari semakin kebudak-budakan.. :-(



dulu-dulu mmg sangat minat dgn hanis nih. hampir semua entri dia saya suka n baca berkali2. pasal menari gonjeng. pasal pertandingan kompang. pasal Shika. pasal kawan baik iaitu Iz. pasal pergi hantar Wani ke airport. mmg suka baca. terutama tentang kehidupan di uitm Segar Amat tu.. :)



dulu2 tengah tunggu van kunyit depan uitm untuk ke bandar pun bercakap dengan teha tentang HZ. HZ kuar hips tv9 pun asyik bukak tv9 online pastu tgk berkali2.. ada je majalah remaja ada HZ, mesti beli. akhbar BH yg HZ dulu pun sampai sekarang disimpan..hehehe..


Hamis Jalikha, kitew adoresw Hamisz tau! hehe.. :p






4 ulasan:

{ finieViolet} berkata...

sy pun suka dia!!

azraf berkata...

suke kat die juge

http://blogberangan.blogspot.com/

azraf berkata...

suke kat die juge

http://blogberangan.blogspot.com/

azraf berkata...

suke kat die juge

http://blogberangan.blogspot.com/

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat