Ahad, 16 Januari 2011

Alhamdulillah, saya hidup di dalam kasih sayangNYA. :)


semester lepas, bila dapat berita kena pindah rumah, risau sangat.
penat sangat nak pindah rumah lagi, habis semester 1 dah pindah, habis semester 2 pun kena pindah pulak.. :-( alasannya, tuan rumah nak guna rumah tu. dia pindah dungun.

jadi, survey punya survey, jumpalah satu rumah ni.
rumah cantik, milik pensyarah UiTM.
lepas bincang, setuju nak sewa rumah ni. cuma satu je masalah. jauh dari uitm. dah la sorang-sorang takde kenderaan. penat fikir mcm mana nak pergi kelas..
pastu, kawasan ni jauh dari kedai runcit. mcm mana nak beli barang2 lagi..mmg penat dan risau sangat fikir..


rumah baru kami.


tapi bila masuk semester ni, Alhamdulillah hidup dipermudahkan olehNYA. hati gembira je sentiasa. :-)



tiap2 hari g kelas naik prebet atau van. Alhamdulillah, takde masalah. :)

halaman rumah kami.


suasana rumah sangat harmoni. cerah, matahari masuk, jiran sekeliling semua family. petang2 dengar anak2 jiran bermain. seronok. Alhamdulillah. :)


dulu asyik orang kata, susah nak pegi kedai. tapi, bila duk sini baru sedar sangat mudah. kat kawasan luar perumahan ada p.cik baik jual bahan segar-ikan dan sayur. cuma jalan kaki je untuk ke gerai tersebut. Alhamdulillah. :)


kedai makan pun sangat dekat. mcm2 pilihan lauk yang ada. cuma jalan kaki je. Alhamdulillah. tak perlu bersusah payah utk makan :)


bila ada gap dari kelas ke kelas, kami tak balik rumah sbb susah nak tnggu van, kena bayar lagi..jadi, kami guna masa tersebut sebaik-baiknya. pegi library dan ulang kaji pelajaran sikit2. Alhamdulillah. :)


dan, selepas dipujuk berkali-kali..umi memberikan kesayangan baru untuk saya























Alhamdulillah, syukur kepadaMu Ya Allah, hidup saya semakin hari semakin baik.. :)





6 ulasan:

cikpepel berkata...

alhamdulillah....
baguslh...

dimana ada kemahuan...disitu ada highway~! :)

me suya berkata...

waaa dapat kereta...
So sape yang bawa ni cik Kj??
Alhamdulillah.. moga dipermudahkan semuanya^^

εїз Cik Fasya εїз berkata...

fewit..dapat kete tuh..tahniah!nti bole la nk naik kete nga tqah.tqah g amik ore plop deh..

Lovely Bella berkata...

alhamdulillah.. bagus untuk kamu! heheh :)

NurulAinWASI berkata...

yaaaayyyy nti buleh lah naik kete baru tiqah hihi

Suhaziyan Sukimi berkata...

thanks to mama ye sbb dpt dh cik kancil utk pegi kelas..hehe..oh teringat sungguh zaman study akak dulu kt uitm dungun...rindunye..

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat