Selasa, 21 September 2010

Raya tahun ni tak seronok!!!

amboihh...tak baik tau cakap mcm tu...macam tak bersyukur je.. :p bukan tak seronok, tapi tak semeriah raya saya tahun sebelumnya..nasib baik Puasa tahun ni best, cuma raya je tak berapa best..hehe..

sebabnya, raya tahun ni saya rasa kosong sangat.. :( sedih kan??


RAYA PERTAMA

bangun-bangun pagi. mandi sunat raya. pilih baju, pilih tudung, takde.
pilih lagi, pilih baju, pilih tudung takde.
waa...time tu tak pasal2 jadi emo, dah la baju raya pun xde, baju lama ada kain tudung takde..sebelum raya banyak kali ajak umi cari tudung, tapi selalu tak sempat..
KESIAN SAYA TAKDE LESEN KERETA TAK BOLEH NAK PEGI CARI SENDIRI.. :(

pkl 11, ke rumah nenek belah umi. pkl 1 pegi rumah nenek belah abah kat Pasir Mas. kat sana sampai petang. tiap2 tahun mmg mcm ni.. :) malamnya, incek alien jemput ke rumah dia sekejap, nak suruh rasa suasana raya kat rumah dia katanya..

kami semua berbaju berkurung bercotton pada pagi raya.




RAYA KEDUA

raya kedua sangat sadis. memerap dalam rumah sepanjang hari. takde perasaan raya langsung. takde orang datang. tak boleh nak pegi jalan-jalan. memerap. sangat bosan. nak pegi rumah terbuka kawan tak boleh. nak pegi rumah mira tak boleh. nak pegi makan nasik air rumah mira tak boleh. KESIAN SAYA TAKDE LESEN KERETA TAK BOLEH NAK PEGI BERAYA. kena harapkan orang, tapi takde orang yang nak layan.. :'(




RAYA KETIGA

sangat-sangat sadis. memerap dalam rumah je. umi abah ada hal mereka tersendiri. saya cuma pakai baju kelawar busuk serabai macam bibik duduk kat dapur. sangat sedih bila terima invitation rumah terbuka dari alaya dan naqiah tapi tak boleh pegi. ajak incik alien pegi beraya tapi dia sangat sibuk. assignment bertimbun. masa ni memang sangat sedih. sayu sangat hati. KESIAN SAYA TAKDE LESEN KERETA NAK PEGI BERAYA MACAM ORANG LAIN PUN TAK BOLEH CUMA MAMPU MENANGIS DAN BUSUK SENDIRI DI RUMAH. :'(


nasib baik selepas sedar diri sendiri busuk cuma pakai baju kelawar pada hari raya dan menangis meratapi nasib diri di rumah, saya terus ke dapur. teringin nak buat tart dengan cupcake. buat atiqah jangan tak buat. jadi, walaupun tak dapat beraya tapi dapat sedikit hasil =)

nasib baik cupcake kali ni menjadi sikir dan tak menang terlampau banyak anugerah..hehe..




RAYA KEEMPAT

satu-satunya hari raya yang sangat gembira untuk tahun ini. Open house day! ramaiiiii kawan yang datang..erm, untuk raya ke empat ni saya buat entri baru ye..hehe..




BYE! Ucapkan selamat tinggal kepada budak yang tak dapat pegi beraya sebab TAKDE LESEN KERETA ni.. :'(



psssttt..umi, abah..bdk2 lain umur 18 pun ado lesen keto doh, kakak umur 22 thn bakpo xleh wat lagi?

•.★*... ...*★.• •.★*... ...*★.• •.★*... ...*★.•



7 ulasan:

Diarihatiku1976 berkata...

oo dah boleh dah amik lesen kereta./...

mira berkata...

mungkin entry ni kno wt tajuk "SAYO BANGGA SBB XDOP LESEN KETO"

teha berkata...

sedapnye cupcake tqah buat..pandainye masak.kite x pnh try masak2 kt umah sbb xde org nk makn.huuu

-atiQah- berkata...

Diarihatiku1976,
hehehe...nak ambik, tp tak berkesempatan lg..

-atiQah- berkata...

mira,
ciss ciss mira..
mete2 dio ado lesen keto doh..
cis ciss..
hehehe.. :p

-atiQah- berkata...

teha,
kat rumah saya ramai orang jd tukang makan..hehe..

mr.panda berkata...

hehe. pujuk la aboh n ma tiqah tu. oyak dio mudoh nk g jumpa bakal menantu.

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat