Isnin, 10 Mei 2010

kerja di kantin sekolah rendah rupanya amat memenatkan

Assalamualaikum semua...

hari saya dah mula kerja...kerja pertama yg akan terima gaji selama 22 tahun hidup! :-)


Ya Allah....rupanya sgt penat kerja di kantin sekolah rendah...

tugas hari ini:

1. basuh pinggan utk pelajar RMT..dlm 50 org kot..

2. basuh pinggan cikgu2...

3. siapkan makanan untuk rehat budak2..

4. jual makanan kat budak2..

5. basuh pinggan, gelas dlm 200 lebih..

6. basuh semua container yg digunakan, pinggan cikgu lagi (cikgu ni pun satu, masa mkn tak tetap.. :-p)

7. baruuuulah dpt rehat kejap..

8. potong sayur utk esok

9. sediakan untuk rehat tgh hari..

10. jual aiskrim kat budak2..

11. jual air kat budak..

12. basuh2 apa yg patut lagi..

13. bersihkan lantai..

14...balik!!! yahuuuuuuu....hehehe..



tapi, mmg seronok keje kat kantin ni...lagi2 bila melayan budak2..

ada yg dtg ckp slowwwww sangattt...sampaikan suruh dia ulang 2,3 kali..

pastu, tadi ada budak yg bagi 40sen je beli aiskrim..padahal rm1 satu..dia ckp takde duit, tokey kantin bagi je...kesian adik tu.. T_T

masa tgh jual aiskrim lagi, ada budak dtg tunjuk kon aiskrim saje..dia ckp aiskrim dia jatuh...hehe..kesian dia, sy pun terpaksa la ganti balik..hehe....


ok2, tau2..bosan kan baca nih? hehe..xpe2..nanti esok sy cuba capture gambar! ;-)

•.★*... ...*★.• •.★*... ...*★.• •.★*... ...*★.•

3 ulasan:

kasihkuamiera berkata...

dik,kje ape yg xpenat...xper dh dpt gaji tu jd itu sbg semngt tok trus bkj keras kn...zmn skrg pun sngn nk dpt kje tau...time tu kita akn hargai mak ayh kita mncrai sesuap nasi tok besar kn kita

.cikfasya.(◕‿◕✿) berkata...

bestnye tqah kijo dh..

ore gak duk dumoh agi..~

episodkasih.blogspot.com berkata...

seronok kan layan bebudak sek. ni...:)

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat