Khamis, 26 Disember 2013

My Wedding Story: Ucapan Terima Kasih

Assalamualaikum. Diri pun macam lupa dah ada blog. hehe. ok, akhirnya saya update blog ini, dengan STATUS BARU! (tapi tak berapa baru sebab dah 4 bulan lebih berlalu) :blushing:


Alhamdulillah, 10 Ogos yang lepas, saya selamat menjadi isteri kepada Mr. Alien saya, Kamal Amry. selepas 7 tahun berkenalan, berkawan rapat, bergaduh, menangis, ketawa..akhirnya hubungan kami telah halal. :')

Ehem. walaupun dah lama berlalu tapi tetap nak menulis cerita kahwin ni. sekurang-kurangnya jadi kenangan saya di kemudian hari. bila baca balik kompem senyum teringat kenangan lalu. hehe.


Kami merancang majlis ni bermula Oktober/November tahun lepas. bukan merancang apa, tapi menetapkan tarikh. kami pilih musim raya sebab time tu confirm abang, kakak ipar dan adik dapat cuti. sedara-mara yang lain pun mesti cuti, dan kawan-kawan pun kebanyakkannya cuti sebab hari raya. Ketika tarikh ditetapkan ni, saya kat UK. jadi masa tu memang banyak sangat masa terluang. hari-hari saya godek-godek blog B2B, blog kawan-kawan yang dah kahwin. cari inspirasi dan buat bajet. nak bertindak tak dapat sebab jauh. kena tunggu balik Malaysia dulu Januari 2013. tapi time tu memang terkejut beruk tengok bajet. cuba nak short cost kat situ sini. runsing betul sebab time tu memang duit yilek, zero. saving habis buat berjalan-jalan..kat negara orang..shopping dan makan-makan tak hengat dunia. kawan-kawan ramai cakap, buat benda baik Allah akan permudahkan. InsyaAllah.


Bertolak dari UK 24 Januari 2013. Sampai Kelantan 26 Januari 2013. rehat seminggu. Start cuti raya cina bulan Februari terus pulun ambil tempahan. bekerja tak henti selama 5 bulan. jadi anti-sosial. segala jemputan tak dapat pegi. siang dan malam tak dapat beza. tidur sehari-hari tak cukup. badan penat sangat. tapi berat tak turun. haha! langsung tak sempat nak fikir persiapan perkahwinan. cuma sempat selesaikan hal-hal yg besar iaitu tempah bridal dan beli kain di Medan.


Bermula pertengahan Jun 2013 barulah saya sempat buat persediaan. time tu saya berhenti ambil tempahan, sebab rumah tengah renovate. tak sesuailah kan nak buat bagi orang makan dengan suasana tak hygiene macam tu. bulan puasa dah slow down sikit sebab banyak membuntang aje. hehe. selepas hari-hari berganti hari, akhirnya tibalah masanya! Malam 10 Ogos 2013 saya selamat menjadi isteri Kamal Amry. Alhamdulillah. hari raya pun takde mood beraya sangat bagi kami sekeluarga. semuanya dalam mood 'bekwoh'




Terima kasih tak terhingga buat keluarga tercinta!

1. Umi yang banyak membantu, sejak dari mula-mula merancang nak berkahwin sampailah ke hari perkahwinan dan selepas perkahwinan. Umi yang selalu dengar idea-idea saya. sikit-sikit, "umi, kakak raso nok tepoh aiskrim, ok dok? Umi, kakak raso baju nok buat pesen gini, ok ko?" boleh dikatakan semua umilah. persiapan dari awal sampai akhir semua tanya pendapat umi.
2. Abah yang pada mulanya sombong selalu cakap majlis lambat lagiii..haha. tp bila bulan terakhir dialah paling kalut. hari majlis dialah yang bangun pagi-pagi jadi tukang sapu. abahlah yang tenteramkan hati bila saya tak keruan. :')
3. Adik-beradik : kedua-dua abang, kakak ipar, dan adik. terima kasih bertungkus lumus memastikan majlis berjalan lancar. pulang awal beberapa hari sebelum majlis. tolong kemas rumah. tolong pastikan lauk pauk sentiasa ada. tolong bagikan doorgift dan lain-lain pertolongan.



jutaan terima kasih untuk sahabat baik saya, Nurul

Bila diingat kembali apa yang Nurul buat, mesti rasa sebak. air mata mesti bertakung. terlalu banyak jasa Nurul kepada saya. sebelum majlis, dia yang menolong saya berniaga. masa tempahan banyak, sanggup tak tidur malam sama-sama siapkan tempahan. dialah yang bertungkus lumus siapkan hantaran, yang teman saya ke situ sini beli barang-barang. survey segala benda. sampaikan masa hari majlis pun, Nurul tetap ada dari pagi sampai petang. waktu tu saya tak sempat pun nak layan Nurul. tapi nurul tetap ada, kalau ada apa2 pertolongan dia mesti ada. mcm supergirl! ;-) sekarang Nurul dah bekerja di KL. dulu-dulu kalau teringin nak makan apa-apa mesti Nurul yang jadi mangsa. hehe. rindu Nurul. :'(



terima kasih untuk sanak saudara, jauh dan dekat. ada yang datang dari KL, ada yang memang tinggal di Kota Bharu, dan ada yang datang dari Terengganu. semuanya datang untuk memeriahkan majlis, dan menolong apa yang patut untuk pastikan majlis berjalan lancar




terima kasih kepada sahabat-sahabat saya.
dioranglah tempat saya luahkan perasaan sebelum majlis. kalau ada apa-apa, pelbagai penyelesaian, pandangan yang diorang berikan. kalau saya tak tenang, diorang yang tolong tenangkan. diorang sanggup datang malam-malam, utk bersama-sama saya sebelum majlis akad nikah. teha, sanggup datang dari KL. walaupun sibuk, teha sanggup luangkan masa sehari untuk datang berjumpa saya.




akhir kata, terima kasih tak terhingga kepada keluarga besar belah suami.  terima kasih sudi datang memeriahkan majlis. datang dengan senyuman, menggembirakan saya dan keluarga dan mendoakan kami. :')

oklah, kita jumpa di next entri..babai!

6 ulasan:

NinaAz berkata...

Dah update punnn. Yeay! Tahniah tawww

-atiQah- berkata...

haha..setelah sekian lama x update, hari ni merajinkan diri utk update.

me suya berkata...

alhamdulillah.. benda baik.. Allah pasti permudahkan.. btw welcome back KJ.. Dah-dah la jadi suam-suam kuku..

Mama Zharfan berkata...

selamat pengantin baru!! hensem ur hubby :) moga cepat2 dapat baby :)

-atiQah- berkata...

@me suya:
tgh cri mood rajin, biar mendidih skmo. haha.!

-atiQah- berkata...

@mam zharfan: hehe terima kasih MZ. ;)

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat