Rabu, 16 Januari 2013

Day 2: Stadium Manchester United dan Liverpool

Salam semua! Kali ni nak sambung cerita trip Manchester dan Liverpool. Cerita hari pertama boleh tengok sini.

Pukul 10, kami bersiap check out dari bilik hotel. bye-bye Premier Inn! 

saya yang comot dan serabut. hehe. tapi gambar ni cantik kak Fatiyah yang snap. 

Keluar dari Premier Inn di Manchester, terus bergerak ke stadium Manchester United. Stadium ni dalam perjalanan untuk ke Liverpool. dari Manchester ambil masa dalam sejam tak silap saya.  tapi cuaca tak elok. hujan sepanjang jalan. jadi sangat sejuk. bila sejuk selalulah nak ke tandas. T_T

Destinasi pertama, Stadium Manchester United



hehehe dua-dua gambar pun gaya sama. dah la baju merah, tudung kuning, seluar coklat.. T___T nampak selekeh betul. sebab tudung saya bawa 4 helai je. jd sesuaikan tudung tu dengan baju di dalam jacket. nasiblah dapat jacket merah, jadi semua tudung tak sesuai. 

by the way, kalau sape-sape yang ke Manchester United, confirm akan bergambar di depan kedua-dua ni. di depan pintu stadium dan di depan tugu.


Destinasia Kedua : Albert Dock, Liverpool


kami teruskan perjalanan ke Liverpool. Singgah di Albert Dock. Albert Dock ni kawasan di tepi laut. ada Liverpool Eye dan ada muzium jugak kat sini.





tapi ketika kitorang sampai ni hujan, angin pun kuat. sangat sejuk. tapi ralat sikit time ni. abang saya dan geng lelaki lain kehulu hilir mencari tandas. kak min kat dalam kereta, tengah pangku Rayyan tidur. saya kat luar kereta berdiri ambik gambar pemandangan je. tak sempat nak ambil gambar sendiri berlatar belakang kawasan Albert Dock ni. sebab kat sini takde tandas, jadi abang cepat-cepat start kereta gerak dari Albert Dock ni.


Destinasi ketiga: Stadium Liverpool

singgah kat stadium Liverpool kejap. tapi hujan sangat lebat. saya tak turun pun dari kereta. sebab tahun 2010 lepas dah pernah datang Liverpool. dah pernah bergambar depan stadium Liverpool. Lagipun time ni pagar stadium pun tak buka. jadi tak boleh ambil gambar kat dalam stadium pun.

ni gambar tahun 2010.


Lepas bergambar di stadium Liverpool, kitorang gerak ke Central Mosque kat Liverpool ni. lepas semayang, gerak cari makanan. cari punya cari tak banyak kedai menarik yang buka. mungkin sebab Krismas, tapi pelik pula kedai orang Islam cuti time Krismas. Kalau kat Malaysia, kedai Cina buka time Hari Raya. hehe. akhirnya, kitorang sepakat untuk ke kedai somali di kawasan Somali Centre kat Liverpool ni. ni pun hasil carian google.


Lepas pusing-pusing jumpa la kedai makan Somali ni. abang masuk, tanya menu apa yang ada. dia bagi list menu banyak..dia cakap semua ada. jadi kami setuju nak makan kat sini. masa nak order, waiter dia dtg bg cadangan. dia ckp ambil nasi untuk 6 org makan, tapi dia bg campur-campur lauk. pastu makanan letak dalam dulang besar. kitorang pun setuju.




tapi yang sampai cuma seketul ayam. yang lain semua kambing. saya pulak tak berapa minat kambing. tapi nasi dan lauk diorang agak sedap la jugak. lepas hbs makan ni diorang bagi kek coklat free. hehe. oh ya, yang diorang bagi ni Nasi Mandi.


lepas makan-makan kitorang gerak ke hotel. kitorang tidur di Travelodge pulak kat Liverpool ni. sebelum tidur semangat saya berangan nak shopping keesokkan harinya. hehehe. tapi yang kurang best, mungkin sbb kerap kena hujan badan tak sedap nak demam. siap muntah-muntah. terus makan panadol cepat.


next entri: Day 3, boxing day.

2 ulasan:

NinaAz berkata...

Nasi mandi tu mcm nasi beriyani ek. :)

Mama Zharfan berkata...

me sgt baca semua entry u kat uk ;)

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat