Khamis, 11 Oktober 2012

Shopping @ASDA

Tahun 2010 lepas, ketika pertama kali datang ke UK, saya pernah buat entri tentang ASDA. sebenarnya takde yang istimewa tentang ASDA ni. sama seperti store lain seperti TESCO. tapi apa yang saya nak kongsi, beberapa produk yang saya rasa menarik dan juga harganya yang murah. saya bayangkan betapa bahagianya penduduk UK, sebab groceries diorang sangat murah. tapi jangan convert ke duit kita, kalau convert sah sah jadi mahal. :-)

Because i am a baker, jadi barang-barang yang saya tengok pun mestilah dessertttt sahaja! 

meringue nest. kalau sesape kempunan nak makan pavlova, boleh beli ni, pastu letak topping dan buah-buahan. harga cuma 2 pound = rm10



\
cantik kan hello kitty cake? kat sini, even kat pasaraya macam-macam bentuk cake yang ada. kalau kat malaysia, kek yang dijual di pasaraya cuma cake tanpa topping, cheese cake dan cake bertopping yang kecik.


 
kek ni besarrrr..betul-betul menarik perhatianku. cuma 10 pound = rm50. murah kan? maksdunya bg orang yang ada bajet macam ni untuk buat parti, senang aje boleh terus cari di pasaraya.



tadaaa! berry pavlova..sangattt menarik! tapi kadang-kadang jangan terpengaruh dengan rupa luaran. :)



dalam banyak-banyak dessert yang saya tengok, ini satu je yang saya keliur nak beli. daim cake! sebijik sama macam di ikea. harga cuma 3pound sebiji = rm15. sedapppppp...



strawberry manisss dimakan dengan cadbury philadelphia. gabungan mantap!



bye!


2 ulasan:

penaberkala berkata...

wah, duk uk ke skang?
apepun, salam kenal
tq singgah kat blog
jom pekena nasi lemak ajihs seround,haha

Mama Zharfan berkata...

saya merindui ASDA gak..:(

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat