Jumaat, 18 Disember 2009

HARI TUA YANG BERMAKNA!

17 DISEMBER 2009


17 disember 2009, genaplah umur saya Nur Atiqah selama 21 tahun..hehe..dah tua.. :-p saya ada terima satu message dari kawan saya, Anisah.. "semoga umurmu sejajar dengan kematangan diri" hehe..lebih kuranglah ayat macam tu..message tu buat saya fikir sejenak, memang umur sudah 21 tahun, tapi saya langsung tak matang T_T kadang2 bila baca blog2 yang popular dan diorang lagi muda dari saya, saya mesti berfikir.. "bagusnya dia nih..matang..tak kebudak-budakan macam aku" T_T

ok, di sini saya nak cerita perjalanan yang menggembirakan ketika hari lahir saya semalam.. :-)



PERTAMA


keluar jalan-jalan dengan Mr. Alien..hehe..takdelah jalan-jalan sangat sebenarnya, lebih kepada membeli barangan dapur.. :-P

pertama, ke TESCO..motifnya saya nak beli sayur..hehe..sayur kat rumah dah habis..

kemudian, pergi makan kat kedai nasi kandar berhampiran PCB..hehe..Mr. Alien suka sangat mkn kat situ.. :-D [hasil pengaruh cikgu Hassan smip]

kebetulan dah berada di kawasan PCB (pantai cahaya bulan), Mr. Alien ajak saya jalan2 kat sana sekejap..ambik angin pantai.. :-)


sila abaikan saya yang gemuk dan dia yang kurus

kemudian, kami ke kedai cd game..hehe..dua-dua memang hantu game PC tau! saya peminat game arcade, dan dia game football manager..hehe.. :-D

lepas tu, balik rumah...dah petang! :-)



KEDUA


balik rumah terus bukak laptop, dan masuk ke istudent, dan akhirnya saya ditawarkan ini:



ALHAMDULILLAH!! SELAMAT KEMBALI KE DUNGUN! =)


KETIGA

amat bersyukur kerana kebetulan hari lahir saya tahun ini jatuh pada hari terakhir 1430H dan hari pertama tahun baru 1431H..

SELAMAT TAHUN BARU! 1431 HIJRAH!

selepas asar, doa akhir tahun dibacakan, selepas maghrib kami sekeluarga membaca doa awal tahun dan surah Yaasin 3kali...


KEEMPAT

sementara menunggu masuk waktu Isyak, umi chatting sekejap dengan kak ipar saya, iaitu Kak Min yang sekarang sedang menyambung pembelajaran di UK...kak min memberi berita baik..iaitu saya bakal menjadi mak cik!!! umi dan abah dah nak jadi datuk dan nenek..

mok ha (mak saudara) bersama kak min (kakak ipar)

hehe...TERUJAAAA SANGATTTT!! TAHNIAH KAK MIN! =)


KELIMA

keluar makan malam di restoran syam bungamas bersama keluarga..hehe..memandangkan hari lahir saya jatuh pada 17 Disember, iaitu sama tarikh dengan abah (sebab tu perangai saya lebih kurang abah), tiap2 tahun mesti abah akan bersungguh2 untuk hari lahir saya dan akan belanja makan..

padahal abah saje je nak rai hari lahir dia, pastu bagi alasan nak rai hari lahir saya..hehe..


sementara menunggu pesanan sampai
abah umi-ame-kakak adik


menu yang ditempah oleh Abah... =)


dah habis makan..Alhamdulillah..semua kenyang!



kepada kawan-kawan, sahabat handai dan keluarga yang mengucapkan selamat kepada saya, melalui sms, call, facebook, friendster, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih..terima kasih banyak-banyak..memang terharuuuuuuuuuuuu sangat! sangat2! rasa diri ni mcm dihargai...terima kasih!


terima kasih YA ALLAH..atas umur yang telah ENGKAU berikan padaku..atas umur untukku lebih mengenali duniaMU..Alhamdulillah..

.•°¤*(¯`°´¯)*¤°•. .•°¤*(¯`°´¯)*¤°•.

jangan lupa sertai giveaway saya di sini dan contest hidup berani untuk gagal di sini.
terima kasih!

13 ulasan:

mr.panda berkata...

epi belated besday n selamat berkonvo

husna berkata...

selamat hari lahir...and welcome back to dungun.......

Wan 'Ain berkata...

happy belated birthday tqah!
heheh

congrats jugok!

Atiqah berkata...

happy belated birthday

Tanpa Nama berkata...

semoga yang terbaik selalu dengan anda..:)

[s][u][e][h][a][n][n] berkata...

epi belated besday... :)

[s][u][e][h][a][n][n] berkata...

epi belated besday... :)

nabilah_2908 berkata...

HAPPY belated BIRTHDAY dear....(^_^)

mira berkata...

hai auntie kj!!!
aik! bkpo kj smbung kt dungun? bkpo buke s.alam? n bakpo separuh masa?

Teacher Hafizah berkata...

happy belated bday sis.
nasihat akak, be what u r. tu trademark adik.

space4lady berkata...

tiqahh..tok dey nak wish bufday rituhh..huhu.
anyway..happy birthday diucapkan!
semoga makin berjaya n semakin hepy dgn mr alien..n tahniah utk kemasukan ke utm!selamat belajar kembali..huhuhu..

wish u ol da best sweetheart!:)

Dila berkata...

hey there kak tiqah :) * cehh sesuka je sgkatkan name org kaw ni dila*
happy belated bday.. hehe sori kak lmbat wish..
n congrats 4 kemasukan tu!
kalaw Malaysia boleh, kak tiqah lagi boleh! ^_^
hey ho cayok

Cha Syazana berkata...

Atiqah, happy belated birthday!!


selamat maju jaya~ hehe

jom kongsi link anda di sini! =)

HeartBeat